In 2012, cererea de smartphone-uri a crescut la nivel global cu 56% la 720 de milioane de dispozitive vandute – GFK
Cererea de smartphone-uri a crescut anul trecut la nivel mondial cu 56%, fiiind vandute 720 de milioane de terminale, in timp ce piata de telefoane mobile standard a scazut cu 14%, pana la 886 de milioane de unitati. Per total insa, vanzarile de telefoane mobile au inregistrat o crestere cu 7% comparativ cu 2011, arata o analiza a firmei de cercetare GFK, care precizeaza ca anul trecut, in premiera, un numar mai mare de smartphone-uri decat telefoane mobile standard au fost vandute in perioada Craciunului.
Conform analizei, cererea pentru smartphone-uri este in crestere accentuata in special in China. In 2012, cresterea de la an la an a vanzarilor a fost de 34 procente in Europa, in timp ce in China, Hong Kong si Taiwan vanzarile au crescut rapid cu 133%. In 2012, doua din trei telefoane vandute in aceasta regiune au fost smartphone-uri. Pe langa faptul ca piata chineza inregistreaza cele mai mari rate de crestere, ea detine si cea mai mare pondere de smartphone-uri din piata globala a telefoanelor mobile. In Europa, doar aproximativ 50% din vanzarile de telefoane mobile sunt datorate smartphone-urilor. Telefoane mobile standard continua sa domine in America Latina, Orientul Mijlociu si Africa.
Estimari pentru 2013
Pentru acest an, GFK estimeaza ca piata de telefoane mobile la nivel global va inregistra o crestere similara cu cea din 2012, cu o puternica crestere a vanzarilor de smartphone-uri, fapt care va compensa reducerea vanzarilor de telefoane traditionale. Cresterea vanzarilor de smartphone-uri va fi generata in special de raspandirea disponibilitatii de terminale al caror pret se situeaza sub 200 de euro, in special in China si in pietele emergente.
Metodologia studiului GFK
Prin panelul de retail, GfK colecteaza periodic date despre telefoanele mobile si fixe, tablete, modemuri pentru Internet mobil si accesorii pentru telefoanele mobile, in peste 90 de tari din intreaga lume. Aceasta analiza se bazeaza pe informatii privind evolutiile pietei de telefonie in anul 2012.