Sari direct la conținut

Inca 16,8 km din autostrada Transilvania, intre Nadaselu si Mihaiesti, au fost contractati: 100 de mil. euro si termen de 18 luni

HotNews.ro
Tronsonul Nadaselu - Mihaiesti - cu rosu, Foto: Hotnews
Tronsonul Nadaselu - Mihaiesti - cu rosu, Foto: Hotnews

Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului Nadaselu – Mihaiesti (16,8 km), parte a autostrazii A3 Transilvania, a fost contractat joi de catre Compania de Autostrazi. Contractul a fost semnat cu o asociere de firme italiene condusa de Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro SpA, are o valoare totala de 446.127.400,01 lei fara TVA (integral de la bugetul de stat) si un termen de realizare de 18 luni, primele sase fiind pentru proiectare.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a anuntat intr-un comunicat remis HotNews.ro ca a fost semnat „Contractul de proiectare si executie a Autostrazii Brasov – Tg. Mures – Cluj – Oradea, Sector 3A: Cluj Vest (Gilau) – Mihaiesti, km 0+000 – km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 – km 25+500”. Este vorba de tronsonul dintre Nadaselu si Mihaiesti, parte a autostrazii Transilvania.

Intregul sector de Autostrada 3A2, avand lungimea de 16,8 km, se desfasoara pe teritoriul administrativ al judetului Cluj. Traseul autostrazii porneste din zona Nodului Nadaselu, de la km 8+700 si asigura conexiunea la km 25+500 cu sectorul 3B Mihaiesti – Suplacu de Barcau. La km 17+800 este prevazuta executia a cate o parcare de scurta durata pe fiecare parte a autostrazii.

Durata contractului este de 18 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 12 luni durata de executie a lucrarilor. Valoarea contractului este de circa 446 milioane lei fara TVA, adica circa 100 milioane de euro.

„Este un proiect la inceput de drum si speram si mizam pe seriozitatea antreprenorului, nivelul de asteptare este foarte mare, solicitam sa dea dovada de responsabilitate pentru respectarea clauzelor contractuale si a termenelor stabilite in vederea finalizarii proiectului” a declarat Catalin Homor, Directorul General al CNADNR.

Tronsonul contractat acum practic continua bucata de 8,7 km de autostrada dintre Gilau si Nadaselu, aflat in prezent in constructie langa Cluj-Napoca si care teoretic ar trebui sa fie gata pana la finalul anului. Cele doua tronsoane ar face o legatura in partea vestica a municipiului Cluj-Napoca intre DN1 si DN1F/E81 spre Zalau si Satu Mare.

Contractul a fost scos la licitatie in luna martie 2015, air valoarea estimata era atunci circa 154 milioane de euro.

Pe unde o va lua autostrada. Cum arata traseul

Traseul autostrazii porneste de la Nodul Nadaselu, km 8+700 si traverseaza la km 9+213 drumul judetean DJ 108C, calea ferata Cluj – Oradea si paraul Nadasu printr-un viaduct cu lungimea de 729 m. In continuare traseul se desfasoara pe Dealul Ascutit si evita proprietatea cimitirului localitatii de la km 10+800.

Localitatea Sardu este traversata la km 14+609 printr-un viaduct cu lungimea de 324 m, viaduct care traverseaza drumul comunal DC 143 si paraul Sardu. In continuare traseul autostrazii se desfasoara paralel cu drumul national DN 1F, ocolind localitatea Sanpaul pe la vest de aceasta, traversand o serie de drumuri de exploatare.

Traseul ocoleste pe la est localitatea Mihaiesti, traversand Valea Trifii, Valea Berindului si drumul national DN 1F la km 21+300 cu un pasaj de 203,50 m lungime. In continuare, printr-o modificare locala a axului pe tronsonul km 22+400 – km24+400 se evita botul de deal de la km 23+200 cu o coborare a liniei rosii cu cca. 3-4 m, se obtine scurtarea viaductelor de la km 22+600 si km 23+800 de la 400 m la 120 m, respectiv de la 520 m la 120 m.

A3 Nadaselu – Mihaiesti – cu rosu pe harta de mai jos:

Tronsonul licitat continua ce se executa la acest moment: Gilau – Nadaselu

Tronsonul de 8,7 km dintre Gilau si Nadaselu este primul pe care se lucreaza din toate cele sase loturi din autostrada Transilvania pe care compania americana Bechtel a fost de acord sa le paraseasca in urma negocierilor purtate de ministrul Anca Boagiu in vara lui 2011. Desi este un tronson scurt de autostrada, acesta este unul destul de important pentru ca vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii – Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau si Satu Mare. Practic, A3 Gilau – Nadaselu va functiona ca o centura in partea vestica a municipiului Cluj-Napoca.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro