Sari direct la conținut

Inca o dovada ca oamenii le considera inutile si neinteresante – Livrarile de ceasuri inteligente au scazut cu 32%

HotNews.ro
Livrarile se ceasuri inteligente in Q2 2016, Foto: IDC
Livrarile se ceasuri inteligente in Q2 2016, Foto: IDC

Desi numarul de smartwatch-uri din piata a crescut, iar preturile au mai scazut, segmentul a suferit o scadere puternica in al doilea trimestru, in comparatie cu perioada similara din 2015, arata datele IDC. Trimestrul trecut s-au vandut numai 3,5 milioane de ceasuri inteligente in lume, iar livrarile Apple au scazut cu 55%, in timp ce la Samsung, desi a fost crestere importanta, totalul nu a depasit 600.000 unitati.

Clientii nu le considera suficient de utile si nici la capitolul design nu sunt incantati. In timp ce lunar in lume se cumpara peste 100 de milioane de smartphone-uri si peste 10 milioane de tablete, smartwatch-urile nu si-au gasit in medie nici macar 1,2 milioane de clienti/luna.

Livrarile Apple au scazut cu 55% trimestrul trecut, in timp ce la Samsung cresterea a fost de 51%, iar la Lenovo, de 75%. Insa la toate cele trei companii livrarile totale sunt mici: 1,6 milioane, 600.000, respectiv 300.000.

La Apple cei mai optimisti vorbeau de vanzari cuprinse intre 40 si 60 milioane unitati/an, insa cu 1,6 milioane in trei luni, suntem departe de prognozele optimiste. Este insa de asteptat ca cifrele sa se imbunatateasca spre final de an cand vine o noua generatie de software.

Samsung a reusit o crestere a vanzarilor, insistand pe faptul ca ceasul functioneaza si separat de smartphone si vanzand mai multe modele cu conectivitate 3G. Lenovo ocupa locul trei datorita ceasului Moto 360, cel mai popular model cu sistemul Android Wear.

In piata nu prea au intrat producatorii consacrati de ceasuri clasice, exceptiile fiind Casio, Fossil si Tag Heuer care vand in volume mici.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro