Indonezia intră în clubul select al țărilor cu trenuri de mare viteză
A patra cea mai populată țară din lume, cu 275 de milioane de locuitori, va intra pe 1 octombrie în „clubul” select al statelor în care circulă trenuri de mare viteză. Este vorba despre Indonezia, care a construit cu 8 miliarde dolari, cu mult sprijin chinezesc, o linie de 142 km, între orașele Jakarta și Bandung.
Trenurile de test au făcut 30 de minute pe cei 142 km dintre capitala Jakarta (10 milioane locuitori) și Bandung (2,5 milioane), iar cu pasageri vor face 40 de minute. Vitezele maxime sunt de 350 km/h. Vor fi trei clase de călătorie, iar cele mai scumpe bilete costă peste 20 de dolari.
Foarte controversat a fost aspectul legat de șansele ca trenurile să ajungă să facă profit, mulți spunând că este imposibil, mai ales că au fost costuri așa de mari.
În Indonezia au ajuns în toamna lui 2022 primele trenuri de mare viteză și este prima oară când trenuri de mare viteză produse în China ajung într-o destinație de export. Costurile totale nu au fost deloc mici: 8 miliarde dolari pentru 142 km, însă timpii de parcurs între Jakarta și Bandung vor fi chiar și de 36 minute peste ceva timp, față de mai bine de 195 minute în prezent. Pentru început vor fi 40 de minute.
Indonezia este a patra cea mai populată țară din lume, cu 275 de milioane de locuitori. Rețeaua feroviară nu este foarte dezvoltată și cele mai rapide tronsoane permit viteze medii de 80 km/h.
În prezent, trenurile fac peste 3 ore și 15 minute pe cei 173 km dintre Jakarta și Bandung. Pe noua cale ferată de mare viteză, mai directă și mai scurtă, vor fi 142 km și drumul va dura cel puțin 40 de minute, în funcție de numărul de opriri.
Prima linie de mare viteză din Indonezia a fost construită de un consorțiu deținut în proporție de 60% de companii din țară și 40% de companii din China. Proiectul a fost finanțat printr-un împrumut de la China Development Bank.
Calea de rulare a fost instalată pe toată distanța în martie, iar 16 km dintre cei 142 km sunt prin tuneluri. Calea ferată este construită după standardele chinezești, iar viteza maximă posibilă este 350 km/h. Cu siguranță va fi însă mai mică la început, din motive de siguranță.
11 trenuri electrice cu 600 de locuri fiecare au fost livrate de compania chineză CRRC Qingdao Sifang. Contractul pentru trenuri a fost semnat în aprilie 2017, pentru 370 milioane dolari.
Costurile totale cu această cale ferată sunt de peste 8 miliarde dolari, deși inițial estimările indicau 6 miliarde dolari.
Surse: Nikkei Asia, Radio Free Asia