Sari direct la conținut

Industria auto din SUA – aproape de colaps

HotNews.ro

Problemele industriei auto americane continua, Chrysler Group anuntand miercuri disponibilizarea a peste 13 mii de angajati. Problemele Chrysler Group vin in contextul in care Ford a anuntat pierderi de peste 12 miliarde de dolari in 2006, iar ofensiva constructorului japonez Toyota pe piata nord-americana pare de nestavilit.

Printre fabricile propuse pentru inchidere se numara cea din Newark, Delaware, unde se produce modelul Dodge Durnago si miniSUV-ul Chrysler Aspen.

O alta unitate despre care se crede ca va fi inchisa este cea din Detroit, unde se produc motoarele V8 de 4.7 litri, ce echipeaza camionetele Chrysler. Cererea pentru acest tip de automobile a inregistrat un regres constant pe piata nord-americana, in special datorita pretului ridicat al petrolului.

Anuntul Chrysler Group vine la scurt timp dupa ce compania mama, DaimlerChrysler AG, a anuntat o scadere de 40% a veniturilor aferente trimestrului patru din 2006, cauzate de cererea tot mai slaba pentru modelele Chrysler. Veniturile nete au scazut in acest trimestru la 761 de milioane de dolari, de la 1.28 miliarde de dolari in perioada similara a anului trecut.

Vanzarile au totalizat 4.7 milioane de masini in 2006, in scadere fata de cele 4.8 miloane de autoturisme comercializate in 2005.

Nici Ford nu sta pe roze

La inceputul lunii februarie compania Ford a anuntat pierderi record de 12.7 miliarde de dolari pentru 2006, caz singular in istoria companiei. Motivele acestor rezultate negative il constituie scaderea vanzarilor la camionete si platile compensatorii acordate unei parti din cei 45 de mii de muncitori care urmeaza sa fie disponibilizati in perioada 2006-2010.

Obiectivul de vanzari pentru primul trimestru al anului 2007 a fost redus la 740 de mii de unitati, o scadere de 15.5 procente fata de perioada similara anului trecut.

Evolutie spectaculoasa pentru Toyota

In timp ce constructorii americani au parte de probleme majore, japonezii de la Toyota au raportat un profit record de 3,5 miliarde de dolari in trimestrul trei al anului fiscal 2006, reprezentand o crestere de 19.2% fata de perioada similara a anului trecut, informeaza Reuters.

Principalul motiv al acestei cresteri il reprezinta avansul vanzarilor inregistrat pe piata europeana si a Americii de Nord.

Toyota tinteste suprematia pe piata auto din SUA, aflata in fierbere dupa ce atat General Motors cat si Ford si Chrysler au piedut cote importante din piata.

La nivelul SUA, in cursul lui 2006 cea mai bine vanduta masina a fost modelul Camry al constructorului japonez Toyota.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro