ING se justifică: Serviciile online au fost afectate ca urmare a unei supra-încărcări cu un volum de trafic de date peste nivelul maxim acceptat de sistem. Nu a fost un atac de tip hacking și nu există pericolul unei breșe de securitate
În cursul zilei demiercuri, ING a înregistrat intermitent un volum crescut al traficului de internet către serviciile online ING, respectiv ING Home’Bank, ING Business și tranzacții online, ce a dus în scurte intervale de timp la imposibilitatea unor utilizatori de a se accesa serviciile, manifestat și în incidentul anunțat în aceeași zi. ”Investigațiile realizate până în acest moment de echipele tehnice ING în colaborare cu furnizorii de internet, indică faptul că serviciile online ING au fost afectate ca urmare a unui Distributed Denial of Service (DDoS). Nu este vorba despre un atac de tip hacking și nu există pericolul unei breșe de securitate”, au transmis Hotnews.ro reprezentanții băncii
DDoS presupune afectarea disponibilității sistemelor informatice sau întreruperea unor servicii furnizate prin intermediul sistemelor IT, prin supra-încărcarea serviciului/ sistemului cu un volum de trafic de date peste nivelul maxim acceptat de sistem.
În astfel de cazuri, serviciile / sistemele vizate pot să nu fie accesibile pentru anumite intervale de timp sau pot fi accesate cu dificultate. Reamintim faptul că un astfel de scenariu nu pune în pericol datele sau banii clienților.
Echipa noastră de specialiști au luat măsuri pentru a minimiza impactul și monitorizeaza continuu evoluția.
În momentul de față toate serviciile funcționează în parametric normali și puteți urmări în continuare starea serviciilor pe ing.ro, au mai precizat reprezentanții instituției de credit.