Intact apeleaza la consultanti britanici pentru a detrona Media Pro
Grupul Intact apeleaza la serviciile de consultanta oferite de firma britanica Ocean Strategy, anunta Catalin Tolontan pe blogul sau. El afirma ca Ocean a „promis” ca, in doi ani, Intact va deveni grupul cu cea mai mare cota de piata din Romania. Informatia a fost confirmata de reprezentantii trustului Intact, acestia afirmand, insa, ca vor oferi detalii abia saptamana viitoare.
Ocean Strategy e o companie infiintata in 2000 si ofera servicii de consultanta media la nivel corporatist, operational si de divizie pentru clienti britanici si internationali. Gama sa de servicii acopera consultanta in business media, servicii specializate de media, dar si consultanta pentru fuziuni si achizitii.
Potrivit site-ului Ocean Strategy, compania este condusa de Charles Ross (fost market development manager la Thomson Regional Newspapers si specialist in presa scrisa si online/digital) si Claus Wener, specialist in strategie media, cu experienta la Boston Consulting Group si The Parthenon Group.
Contractul Ocean Strategy urmeaza sa se concentreze pe eficientizarea business-ului de media in cadrul Intact.
Referindu-se la promisiunea Ocean de a ridica Intact pe locul intai pe piata media din Romania, Tolontan scrie pe blogul sau ca in 2007 cifra de afaceri a Intact (presa scrisa, TV si radio) a fost de 120 de milioane de euro, cu 55 mai mica decat cea a MediaPro pe aceleasi segmente, in conditiile in care „in 2008 diferenta pe tv va creste in favoarea Pro, ea este oricum foarte mare si, daca nu-l au pe Tom Cruise in echipa, le va fi imposibil celor de la Ocean sa-si indeplineasca obiectivul anuntat. Sau poate ca vor veni achizitii”.
Achizitiile intra in aria de competenta a companiei britanice.
Tot Tolontan scrie ca, intre altele, Ocean a consiliat grupul polonez Agora, ce detine Gazeta Wyborcza, in fata ofensivei Axel Springer pe piata din Polonia. In 2005-2006, Agora a lansat un nou cotidian, Nowy Dzien, dar l-a intrerupt din cauza vanzarilor foarte slabe. In aceeasi perioada, Axel Springer, ce detinea deja tabloidul Fakt – cel mai bine vandut cotidian din aceasta tara – a lansat cu succes un nou ziar generalist, Dziennik.