Intact lanseaza revista de media si publicitate "The Industry"
Grupul Intact lanseaza oficial, joi, publicatia „The Industry”, adresata pietei de media si publicitate si condusa la nivel editorial de Iulian Comanescu. Contactat de HotNews.ro, acesta a aratat ca revista de 68 de pagini va fi distribuita gratuit, pe canalele Intact, in 5.000 de exemplare. De ce o revista tiparita? Comanescu: „Fiindca am cautat o pozitionare cat mai sus si am incercat sa nu semanam cu nimic din canalele specializate de media, care in momentul de fata sunt mai mult pe internet.”
Revista apare la doua luni dupa un numar pilot, de 36 de pagini, in care dosarul principal era dedicat „Epocii marilor talent show-uri”. Dosarul principal al primului numar este dedicat grilelor de toamna ale posturilor TV – „Mega show-uri si deja vu-uri”. Alte subiecte abordate: afacerea Ringier-Edipresse sau „Estimari corectate – Piata de publicitate in 2011: cat?”
- Colaboratori pentru primul numar: Mihaela Calinoiu (Story), Florentina Ciuverca (Filmreporter.ro), Stewart Clarke (Television Business International), Chris Diazdul (Broadband TV News), Grig Davidovitz (RGB Media), publicistul Adrian Georgescu, Ada Roseti (Discovery Communications), Dorothea Ionescu-Vanau (Intact).
- Site-ul revistei, Theindustry.ro, va fi disponibil la scurt timp dupa lansarea variantei tiparite
Iulian Comanescu, pentru HotNews.ro:
- „De ce am facut revista? Fiindca am cautat o pozitionare cat mai sus si am incercat sa nu semanam cu nimic din canalele specializate de media, care in momentul de fata sunt mai mult pe internet. E si o ambitie personala la mijloc, a mea, care am inventat segmentul asta al micro-site-urilor de comunicare prin 2006, cu Comanescu.HotNews.ro, care ulterior a devenit Comanescu.ro. Intr-un fel sau altul m-as fi repetat daca as fi inceput cu site-ul. Mediul numit revista e ceva aspectuos, luxos si asa mai departe. Cred ca e acea parte din print care are sanse bune de a supravietui, cu conotatiile de publicatie-obiect la care te gandesti cand tii in mana un „Wired” sau un „Rolling Stone”. Nazuim si noi la asta, desi suntem constienti ca mai avem o multime pana acolo.”
- intrebat daca este un „site care are si revista” sau o „revista care are si site”: „La o versiune de iPad nu v-ati gandit? Dar la o emisiune de comunicare, pe radio, TV sau internet? La conferinte sau carti de specialitate? Noi da. Nu ne intrebati acum despre ce e vorba, fiindca deocamdata suntem ocupati cu primele doua ipostaze ale brandului. Am facut o revista, vom face un site, dupa aceea, atat cat putem vorbi despre viitor, urmeaza si altele.”
- „Stiu ca suna sablonard, dar „The Industry” e un brand transmedia. Site-ul vine, cronologic, dupa revista nu numai ca lansare. Ci si in sensul ca ne propunem sa urmarim pe el subiectele din editia tiparita, pe care sa le actualizam si prelucram ca pentru online. Sigur ca uneori actualitatea o va lua inaintea noastra si va trebui sa ne ocupam de ea, dar ne propunem sa fim incapatanati si sa nu ne lasam dusi de nas de ea, de actualitate. Exista o serie de branduri media care au facut, in Romania, in diferite epoci, agenda. HotNews.ro atunci cand a facut investigatii cu rezultate sonore sau „Jurnalul national” asa, desprins de imediatul futil al comunicatelor de presa si al PR-ilor cum e si azi, sunt numai doua exemple. Din astfel de lucruri vrem sa ne inspiram.”
- „Ne intereseaza televiziunea fiindca intra intr-o epoca fasta in Romania, prin marile talent show-uri care se vor vedea pe ecran, si fiindca in televiziune sunt multi bani. Ne intereseaza digitalul, fiindca e viitorul, si publicitatea, fiindca e cea care finanteaza continutul destinat publicului. Daca pe piata de print au loc mutari tectonice ca tranzactia Ringier-Edipresse, ne intereseaza de asemeni, fiindca s-ar putea sa se lege de viitorul acestui suport media.”