Sari direct la conținut

Inteligenta artificiala a Google a devenit un geniu al sahului la cateva ore dupa familiarizarea cu regulile jocului

HotNews.ro
Inteligenta artificiala a Google a devenit un geniu al sahului la cateva ore dupa familiarizarea cu regulile jocului

Google sustine ca Alpha Go Zero, care este denumirea programului de inteligenta artificiala, dezvoltat de companie, a devenit un geniu al sahului la patru ore dupa familiarizarea cu jocul, scrie BBC.

Divizia DeepMind a companiei a sustinut ca programul a jucat 100 de jocuri impotriva liderului mondial in materie de software-uri- Stockfish-8 (potrivit BBC si The Guardian)- si ca a iesit invingator- cu 25 de meciuri castigate, in celelalte 75 iesind la egalitate cu oponentul sau. In cadrul celor 100 de jocuri, fiecare program avea la dispozitie un minut pentru realizarea unei mutari.

Se pare ca Alpha Go Zero a castigat mai multe meciuri atunci cand juca cu piesele de culoare alba, deci facea prima mutare in joc, si mai putine atunci cand juca cu piesele de culoare neagra.

DeepMind a inregistrat de-a lungul timpului numeroase victorii impotriva jucatorilor de elita. Dupa doar opt ore de auto-formare, algoritmul a fost capabil sa isi invinga versiunea anterioara la jocul chinezesc Go.

Mai mult, a iesit castigator si in cadrul jocului japonez Shogi, cand a jucat impotriva programului de inteligenta artificiala Elmo, la doua ore dupa ce a luat contact cu regulile jocului.

De asemenea, inteligenta artificiala a Google a invatat cum sa joace jocuri video, precum Pong si Space Invaders. Iar acum, cercetatorii incearca sa dezvolte un sistem care poate invinge jucatorii umani in cadrul unui joc mai complex- Starcraft.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro