Sari direct la conținut

Investitorii romani prefera francizele care au ca tara de origine SUA

HotNews.ro

Francizele care au ca tara de origine Statele Unite au cel mai mare succes in randul investitorilor romani, acestea reprezentand 31% din totalul brandurilor internationale prezente pe piata autohtona, potrivit suplimentului revistei Capital, „Afaceri la cheie – Francize de top”, realizat in colaborare cu firma de consultanta CHR Consulting. De asemenea, si brandurile romanesti se afla printre preferintele investitorilor, 155 din cele 403 francize prezente pe piata avand ca tara de origine Romania.

Din punct de vedere cantitativ, piata francizei a avut un trend ascendent, in perioada 2005 – semestrul I 2008 inregistrandu-se cresteri anuale de peste 20%. Astfel, daca in 2005, pe piata romaneasca erau prezente 171 de francize, numarul acestora a ajuns la 282 in 2006, pentru ca anul trecut 350 de branduri sa fie prezente in Romania in sistem de franciza. Conform studiului CHR Consulting, in primul trimestru al acestui an, in Romania operau 403 sisteme de afacere in franciza.

In ceea ce priveste segmentarea diferitelor oportunitati de afacere in franciza pe domenii de activitate, zona de retail detine un procent de 56%, urmata de srvicii, cu o pondere de 29%, si fast-food (15%).

Potrivit publicatiei „Afaceri la cheie – Francize de top”, Bucurestiul ramane „rampa de lansare” pentru majoritatea brandurilor internationale, capitala fiind urmata de celelalte mari orase in care exista mari centre comerciale.

Taxa de intrare in reteaua de franciza difera in functie de domeniul de activitate. Astfel, pentru distributie aceasta este cuprinsa intre zero (in cazul francizelor de retail) si peste 200.000 de euro (pentru marcile internationale de renume). In ceea ce priveste sectorul serviciilor, taxa de intrare porneste de la 500 de euro (zona serviciilor) si poate depasi 2 milioane de euro, in cazul lanturilor hoteliere, se arata in studiu.

Cele mai ieftine branduri francizate , in functie de investitia totala necesara initierii unei astfel de afaceri, sunt Rodipet, Trident Dental, American Hot Dog, moa si Inmedio/Relay, in vreme ce la polul opus se situeaza KFC, Pizza Hut, McDonald’s, Sabion, Ballay, Esprit si Silhouette. Spre exemplu, daca o firma vrea sa initieze o afacere sub brandul Rodipet nu trebuie sa chelltuiasca nici un leu, in vreme ce pentru brandul KFC este necesara o investitie initiala cuprinsa intre 300.000 si un milion de euro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro