Sari direct la conținut

Ioana Manoiu, GMP PR: In relatii publice raman mai degraba clientii pe termen lung

HotNews.ro

Agentia GMP PR a avut, in 2008, o cifra de afaceri de 1,8 milioane de euro, in conditiile in care spre finele anului, perioada extrem de aglomerata, a inregistrat scaderi considerabile fata de anii precedenti in domeniul organizarii de evenimente, dupa cum a afirmat pentru HotNews.ro Ioana Manoiu, managing partner al agentiei.

GMP PR a prezentat, miercuri, rezultatele pentru 2008, primul an in care a operat ca agentie de sine statatoare, nu ca departament al agentiei de publicitate GMP. Anul trecut, agentia de PR a inregistrat:

  • o cifra de afaceri de 1,8 milioane de euro, fata de 1,4 milioane in 2007 si 700.000 in 2006 (ani in care a operat ca departament al GMP)
  • 15 clienti noi, in conditiile in care a pierdut trei clienti; printre noii clienti se numara Romtelecom („pitch-ul de PR al anului”, castigat de GMP PR si DC Communication). Compania numara in prezent 30 de clienti.
  • cresterea numarului de angajati la 21
  • 60 de evenimente organizate pe parcursul anului, in conditiile in care cererea in acest sens a fost foarte mare

Ioana Manoiu, despre asteptarile sale pentru 2009:

  • „Am inceput anul cu toate contractele lunare resemnate”
  • Avand in vedere incertitudinea actuala, „cred ca in partea a doua a anului situatia se va clarifica”
  • „Vom lansa noi servicii – online PR, management de criza si consultanta”
  • „Vom face mai multe proiecte integrate”
  • Nu se pot face evaluari precise in acest moment, dar „ma astept ca cifra de afaceri sa scada putin” (Felix Tataru:  „Cred ca GMP PR va incheia 2009 mai bine decat anul trecut” in conditiile in care „PR-ul de brand ofera un „return on investment” mult, mult mai bun decat cel din zona de publicitate”)

„In momentul acesta nu am niciun motiv de panica”

Rep.: In prezentarile voastre apar multe campanii costisitoare. In prezent, mai sunt dispusi clientii sa aloce bugete substantiale pentru campanii de PR?

Ioana Manoiu: In momentul acesta, clientii se uita la fiecare leu pe care il investesc. Daca anii trecuti era o relaxare mai mare si stiai ca ai un buget si poti face lucruri memorabile, acum si noi, si clientul ne gandim foarte clar ce obtinem, ca pentru fiecare leu investit sa avem impact. Un client mi-a spus ca, avand la dispozitie un milion de euro, oricine poate sa faca lucruri mari. Provocarea este acum sa faci lucruri mari cu bani mai putini. Pentru noi, da, va fi o provocare, dar se poate.

Rep.: Cum evolueaza acum interesul clientilor pentru organizarea de evenimente?

Ioana Manoiu: Pot sa spun ca in luna decembrie, de foarte multi ani, toate agentiile lucrau la capacitate maxima – era un moment-cheie. Aveam zile cand aveam trei-patru evenimente simultan. In luna decembrie 2008 am avut un sfert decat am avut in anii precedenti. S-au redus petrecerile de Craciun, evenimentele de companie…

Rep.: Cum se schimba balanta intre clientii de PR pe termen lung si cei care vor contracte pe eveniment, pe campanii punctuale?

Ioana Manoiu: Mai degraba raman cei pe termen lung, care fac PR de ani de zile si care stiu cat de important este. Ei nu renunta. Dar cei care vroiau sa testeze, sa descopere, sa faca doua-trei proiecte pe an incep sa nu mai apeleze la astfel de servicii.

Rep.: Bat la usa voastra clienti care preferau sa aloce bugete in publicitate si care in prezent se orienteaza spre PR?

Ioana Manoiu: Da, sunt astfel de clienti… Multinationale, clienti din FMCG, care vor sa faca PR pentru ca astfel de campanii sunt mai putin costisitoare si au rezultate imediate.

Rep.: Va feriti sa faceti evaluari pentru anul in curs. Dar, in masura in care se pot stabili anumite tinte, care ar fi acestea pentru 2009?

Ioana Manoiu: Eu sper ca „business-ul” sa ramana la nivelul de anul trecut. La nivel de clienti nu cred ca vom creste fata de 2008, cand a fost o explozie din acest punct de vedere. Anul acesta as vrea sa mai castig… nu stiu, poate cinci, sase clienti. In materie de „new business” imi doresc clienti mari pe termen lung.

Rep.: Dincolo de incertitudine si de declaratiile de tipul „criza este o oportunitate”, cand ar putea sa ia in considerare GMP PR unele masuri de criza, daca se vor dovedi necesare?

Ioana Manoiu: M-am gandit ca voi vedea ce se intampla in primele sase luni ale anului. In acest rastimp nu vom face nimic, in momentul acesta nu am niciun motiv de panica si nici sa ma gandesc ca poate am prea multi angajati.

Rep.: GMP PR promite mai mult „online PR”. La ce sa ne asteptam?

Ioana Manoiu: O campanie care a avut, deja, foarte mare succes a fost campania anti-stres a Romtelecom, care a avut o mare componenta online si care s-a reflectat foarte mult si in zona de print si de TV. Mare parte din campanie – realizata impreuna cu Webstyler – a constat in componenta online. Este genul de campanie mult mai eficienta din punct de vedere al costurilor. Vreau sa lucrez mai mult cu Webstyler anul acesta, tocmai pentru ca online-ul va fi cel mai putin afectat in aceasta perioada, cred eu.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro