Ionuț Simion: A promova România nu înseamnă a trimite delegații lărgite pentru concedii prelungite în diferite destinații exotice
Creșterea eforturilor de promovare a României trebuie să fie un punct ridicat pe agenda oricărui Guvern. A promova România nu înseamnă a trimite delegații lărgite pentru concedii prelungite în diferite destinații exotice, susține Ionuț Simion, președinte AmCham România, făcând referire la poza virală cu care țara noastră s-a făcut de râs la New York.
„Înseamnă să trimiți oameni competenți care să pună în valoare avantajele competitive pe care le are România astfel încât investitorii să fie cu adevărat interesați de țara noastră”, a spus el.
Potrivit acestuia, aderarea la NATO și UE sunt văzute în acest moment ca cele mai importante avantaje competitive. A fost proiectul de țară al generației anilor ‘90 – 2000.
- La acest moment, proiectul de țară al României ar trebui să fie aderarea la OECD și implementarea cu succes a PNRR.
„Aderarea la OECD ne va da posibilitatea ca în continuare să întreprindem acele reforme care să ne mențină printre cele mai moderne state ale lumii și să absorbim banii de care avem nevoie să ducem mai departe reformele de care România are nevoie pentru a închide acest decalaj pe care-l avem față de țările dezvoltate din Vestul Europei”, a explicat Ionuț Simion.
- Membrii noștri reconfirmă necesitatea de a implementa investiții și politici publice solide și coerente în sectoare critice: investiții în infrastructură, accelerarea digitalizării serviciilor publice, reforma sistemului de sănătate.
- Sunt două temeri centrale: gradul de absorbție a finanțării și menținerea unui sistem fiscal competitiv.
Sistemul fiscal poate speria investitorii
„Sistemul fiscal nu este cel care neapărat atrage un investitor, dar vă asigur că este cel care-i poate speria pe investitori. Dacă cei care doresc să investească în România știu care este sistemul fiscal, își vor face planurile de afaceri astfel încât atunci când iau decizia să investească știu că vor avea un randament al investiției lor”, a spus președintele AmCham România.
- Când tu te apuci să faci un plan de afaceri și vine cineva peste noapte și schimbă sistemul politicii fiscal – bugetare fără să-ți spună sau să-ți dea posibilitatea de ajustare este un lucru care nu e bine văzut.
Potrivit acestuia, este de apreciat faptul că măsurile cu care vrea Guvernul să vină nu intră în vigoare de mâine.
„Își doresc ca aceste măsuri să intre în vigore cu cel puțin 6 luni înainte. Ăsta măcar e un lucru bun”, a mai afirmat el.
- Combaterea corupției și scăderea poverii fiscale pe muncă reprezintă două teme importante care ar trebui să fie pe agenda Guvernului.
- Și ca urmare a pozelor de succes de la New York atârnate pe cârpa aceea neagră: Creșterea eforturilor de promovare a României trebuie să fie un punct ridicat pe agenda oricărui Guvern. A promova România nu înseamnă a trimite delegații lărgite pentru concedii prelungite în diferite destinații exotice. Înseamnă să trimiți oameni competenți care să pună în valoare avantajele competitive pe care le are România astfel încât investitorii să fie cu adevărat interesați de țara noastră.