Iulian Stanciu de la eMAG, despre inchiderea magazinelor Domo: Este un brand vechi, de familie. Marea batalie este pentru a atrage clientii lor
Domo isi inchide magazinele si ramane doar pe online unde are insa o putere redusa de negociere. Acum, marea batalie intre companiile mari din piata este pe clientii Domo si pe spatiile companiei. „Pe termen scurt ne bucuram pentru ca avem o felie mai mare din tot. Pe termen lung, daca intr-o piata nu sunt destui jucatori, cei din piata devin lenesi si ofera clientilor servicii foarte proaste”, spune Iulian Stanciu, CEO al eMAG. Presa a scris ca toate magazinele Domo se vor inchide. Compania nu a confirmat, insa se afla in declin de cativa ani si magazinele din mai multe orase mici s-au inchis in ultimele luni.
Domo va inchide toate magazinele din tara si va ramane doar pe online unde oricum avea o prezenta slaba. La evenimentul in care eMAG si-a anuntat planurile pentru Black Friday a fost comentat si subiectul iesirii Domo din retailul clasic.
Desi Domo nu a confirmat informatiile aparute in presa, Iulian Stanciu, CEO al eMAG, cel mai mare jucator din retailul online, spune ca a aflat despre problemele mari ale companiei, atat de la furnizori, cat si de la proprietarii de spatii „De exemplu la Baneasa, Flanco a preluat spatiul, iar eMAG va avea punct de vanzare”
El mai spune ca Domo, neavand de ceva vreme sustinerea furnizorilor, nu a mai primit produsele bune si a ramas „cu tot felul de vechituri agatate pe rafturi”.
Stanciu spune ca a fost o bataie in transee intre toti jucatorii ramasi in piata, fiecare vrand sa ia cat mai mult de acolo, sa ia cat mai multi clienti
„Domo este un brand puternic si vechi, un brand de familie si marea batalie este sa atragi clientii lor”.
Stanciu mai spune ca cei de la Domo au spus ca raman pe online, insa neavand puterea de negocieri pe care o aveau in offline, va fi ceva mai greu.
Care sunt efectele iesirii Domo din piata?
„Pe termen scurt ne bucuram pentru ca avem o felie mai mare din tot. Pe termen lung, daca intr-o piata nu sunt destui jucatori, cei din piata devin lenesi si ofera clientilor servicii foarte proaste”, spune Iulian Stanciu care precizeaza ca in Romania exista concurenta din plin.
Domo avea mari probleme financiare de ceva timp, compania care gestiona magazinele era in in insolventa si au existat si articole de presa care vorbeau de diverse ilegalitati.
Domo a avut un declin rapid in ultimii trei ani si pentru multi oameni din piata este inexplicabil cum o companie care mergea foarte bine a ajuns atat de rau. Domo nu a fost niciodata un jucator puternic in comertul online, in mai multe editii de Black Friday site-ul „picand” mult timp.