Sari direct la conținut

Jidvei, o mostenire de familie

Smile Media
Jidvei, Foto: Jidvei
Jidvei, Foto: Jidvei

Cu o suprafata intinsa de 2.500 hectare, compania Jidvei detine cea mai mare plantatie viticola din Romania si cea mai mare podgorie din Europa cu proprietar unic. Jidvei are in portofoliu cea mai longeviva marca de vin de pe teritoriul tarii – Traditional Riesling. De asemenea, detine cea mai mare capacitate de stocare (peste 30 milioane litri) si cele mai avansate tehnologii moderne din Romania, fiind cel mai mare producator de vinuri cu Denumire de Origine Controlata (DOC) si oferind cea mai variata gama de produse – vinuri linistite, vinuri spumante, vinars si must.

  • Brand distins cu statutul de Superbrand*

Radacini si simboluri

Intre anii 484-425 i.e.n, apar primele mentiuni istorice despre practicarea viticulturii pe Vaile Tarnavelor. Traditia cultivarii vitei-de-vie in zona Tarnavelor este mentionata si de Herodot (600 i.e.n.), care sustinea ca geto-dacii erau viticultori renumiti. Aceasta traditie s-a dezvoltat de-a lungul timpului, iar, in jurul anului 1200, tinutul este mentionat in hartile epocii ca Weinland – ”Tara Vinului”.

Simbolurile Jidvei au origini medievale. Simbolul utilizat in identitatea vizuala a gamei Jidvei, Dragonul cu cap de femeie, care poarta struguri la urechi si are coada din frunze de vita-de-vie, a fost gasit pe clopotul uneia dintre cele mai frumoase biserici fortificate din Romania, construita in secolul al XV-lea, in satul Balcaciu din comuna Jidvei.

Castelul Bethlen-Haller, construit in anul 1560 si readus la lumina printr-un proces amplu de restaurare incepand cu anul 1989, este simbolul din logo-ul Jidvei, iar Castelul Sanmiclaus, constructie unica ridicata de Miklos Bethlen intre anii 1642-1716, se regaseste pe eticheta vinurilor Ana din gama Owner’s Choice.

Scurt istoric

Jidvei a fost mereu unul dintre producatorii romani de vin de top, prima medalie de aur obtinuta la un concurs international fiind in 1958, la doar noua ani de la infiintare. Performantele au continuat de-a lungul anilor, insa o transformare semnificativa are loc odata cu privatizarea companiei in anul 1999.

Etapa de dezvoltare, marcata de un amplu program de retehnologizare si modernizare, a fost sustinuta de cea mai mare investitie din industria vinurilor din Romania, respectiv un total de peste 80 de milioane de euro.

Investitii si medalii

Pentru dezvoltarea companiei, investitiile au fost directionate catre replantarea vitei-de-vie, plantarea unor noi vii, precum si modernizarea sistemelor de sustinere. De asemenea, s-a urmarit extinderea cramelor existente, constructia unora noi si, nu in ultimul rand, modernizarea si retehnologizarea echipamentelor mecanice. Tehnologia de ultima generatie si imbunatatirea tehnicilor de vinificare au contribuit la obtinerea numeroaselor premii.

In ultimii cinci ani, vinurile Jidvei au fost distinse cu peste 200 de medalii la concursuri internationale de prestigiu: Concours Modial du Sauvignon, Decanter World Wine, Femmes et Vins du Monde, Mondial de Bruxelles, Mundus Vini, Concours Mondial du Rose, Chardonnay du Monde, Vinalies, Selections Mondiales des Vins Canada, San Francisco International Wine Competition, China Wine & Spirits Awards etc.

Jidvei este pionier in Romania in ceea ce priveste inovatia si implementarea tehnologiilor noi, detinand cea mai mare crama gravitationala din Europa si singura din Romania, prima masina de plantat cu GPS din Europa si primul sistem de vinificatie complet computerizat.

Game de vinuri

De-a lungul timpului, Jidvei a creat game alese si diverse, pentru ca orice iubitor de vin sa se poata bucura de un vin de calitate, pe placul sau: vinuri seci, vinuri aromate, cupaje vinificate in alb si roze, dar si vinuri rosii. Diversitatea gamelor arata si preocuparea continua pe care compania o are pentru inovatia in materie de vin si de gusturi, portofoliul cuprinzand peste 56 de produse.

Gamele sunt grupate in vinuri cu indicatie geografica – Dealurile Transilvaniei (1958), si vinuri de origine controlata – Traditional (1975), Clasic (2000), Castel (2002), Tezaur (2003), Grigorescu (2008) si Nec Plus Ultra (2010). In anul 2012, compania a lansat doua game de vinuri exclusiviste: Mysterium si Owner’s Choice – Ana si Maria.

De peste 60 de ani, Jidvei produce vinuri spumante dupa metoda traditionala – Spumant Jidvei (1974) si Margaritar (2003). Acestea se remarca prin prospetime, finete si echilibrul texturii.

In spiritul unei traditii transilvanene vechi, Jidvei produce distilate din vin – Vinars Jidvei VSOP (2002) si Vatra VS (2015). Obtinute din vinuri nobile si invechite in butoaie de lemn de Transilvania, acestea sunt renumite in randurile iubitorilor de vinars.

In anul 2015, compania a lansat campania „Vin de casa din must de la Jidvei”, initiativa care vine in sprijinul micilor producatori si a gospodarilor care doresc sa obtina acasa un vin de calitate autentic romanesc, soiurile disponibile fiind Sauvignon Blanc si Feteasca Regala cu Muscat Ottonel.

Parcursul si evolutia companiei au fost posibile datorita crezului unor oameni dedicati care au inteles si au stiut cum sa pastreze cu deosebita grija si demnitate vechea si bogata traditie viticola a Romaniei si a Tarnavelor.

Pasiunea pentru vinuri s-a transmis din tata in fiu, vinurile Jidvei fiind o mostenire de familie, o emblema pentru cei din zona si o mandrie nationala. Mai mult, vinurile Jidvei sunt recunoscute si premiate constant la concursurile internationale de specialitate.

Misiunea companiei este de a ramane cel mai prestigios, serios si experimentat producator de vin din Romania, si sa fie alaturi de consumatori, oferindu-le vinuri alese.

*Superbrands este organizatia mondiala care ofera prestigiosul statut de Superbrand, brandurilor evaluate de catre un juriu larg de personalitati reprezentative pentru domeniu, denumit Consiliu Superbrands, si validate de consumatori, in urma unui studiu de piata. Criteriile luate in considerare sunt Calitate, Incredere, Diferentiere pe Piata, alaturi de alti indicatori care definesc profilul de consum din diferite piete, la nivel global.

In Romania, studiul este realizat cu sprijinul IPSOS pe un esantion reprezentativ la nivel national. Brandurile prezentate in aceasta sectiune sunt distinse cu statutul de Superbrand, in urma evaluarii generale a Consiliului Superbrands, precum si a studiului realizat la nivel national in Romania, in 2017 care este axat doar pe brandurile de consum. Selectia de branduri include modele de succes in branding, marketing, comunicare si business in sectoarele lor de activitate, fiind inalt evaluate de catre public si de catre specialistii in branding, marketing si comunicare si de reprezentanti la varf ai societatii civile si ai comunitatii de afaceri din Romania.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro