Jocul care în trei luni a ajuns să adune online 21 de milioane de oameni simultan. Care este secretul unui succes neașteptat

În nici trei luni, un joc online de…grădinărit a ajuns la cifre extrem de mari, fiind jucat simultan de 21 de milioane de oameni pe platforma Roblox. „Grow a Garden” are un succes uriaș mai ales în rândul copiilor de sub 13 ani. Care este rețeta succesului pentru vedeta jocurilor de pe Roblox.
Jocul Grow a Garden s-a lansat pe 26 martie pe platforma de gaming Roblox și erau mari șanse să fie un succes, dar puțini s-ar fi așteptat să fie așa un „hit” global.
Dacă la grădinăritul real, cel cu pământ, râme, cazma și pungi de semințe, durează luni de zile ca să vezi rezultatele în grădină, la jocul de pe Roblox, totul se petrece rapid și este gândit ca să atragă copiii și adolescenții și să-i țină cât mai mult timp „lipiți” de ecran.
Chiar și copiii mici înțeleg ușor cum se joacă, iar jucătorii ceva mai mari caută „mutații rare”, optimizare, layout-uri eficiente sau fac „farming strategic”.
Plantele virtuale cresc rapid, chiar și când nu joci, așa că grădina capătă formă în numai câteva zile după ce te apuci de jucat. Sunt bine gândite toate detaliile și sunt organizate o mulțime de evenimente online (mai ales sâmbăta) la care copiii sunt invitați pentru a primi plante rare sau semințe speciale care altfel nu ar fi de găsit. Pe parcursul săptămânii apar în joc multe referiri la „eventul” din weekend, astfel încât jucătorii să fie în număr cât mai mare live.
Această creștere offline ultra-rapidă a plantelor încurajează jucătorii să revină regulat, iar magazinele cu diverse obiecte virtuale se reîmprospătează la câteva minute. Userii pot să și fure elemente din grădinile altor jucători, scrie publicația next-stage.fr, într-un articol despre joc.
Publicația mai scrie că peste o treime dintre jucători au sub 13 ani și succesul uriaș al jocului se explică mai ales prin faptul că mulți au aflat despre el din clipurile scurte și amuzante (Shorts) de pe YouTube și TikTok.
Gameplay-ul poate fi accelerat dacă folosești Robux, moneda din Roblox, care se cumpără cu bani reali, scrie BBC, într-o analiză despre acest joc. Unii jucători sunt foarte dispuși să facă asta, dovadă că pe eBay poți să cumperi cu peste 100 de dolari câteva dintre cele mai râvnite obiecte virtuale din joc, cum ar fi o libelulă (Dragonfly) sau „Candy Blosson” (un arbore festiv, foarte rar).
În articol se mai scrie și despre faptul că mulți copii au devenit dependenți de joc și stau în fața ecranului multe ore pe zi.
Roblox este una dintre cele mai mari platforme de jocuri din lume și a ajuns să aibă 100 de milioane de utilizatori activi pe zi.