Sari direct la conținut

La CFR Călători 80% dintre locomotivele electrice au nevoie de reparații, iar la 40% dintre vagoane se impun modernizări urgente, spune un secretar de stat de la Transporturi

HotNews.ro

​La 20 de ani de la restructurarea sistemului de transport feroviar ne aflăm în fața unei degradări a căii ferate. Din anii ’90 și până în prezent numărul călătorilor în transportul feroviar a scăzut de peste șapte ori, a spus Maria Magdalena Grigore, Secretar de Stat în Ministerul Transporturior, la o conferință a Club Feroviar. La capitolul material rulant, la CFR Călători 80% dintre locomotivele electrice au nevoie de reparații, iar la peste 40% dintre vagoane se impun modernizări urgente.

Numărul de călători cu trenul a scăzut drastic, de la 408 milioane în anii ’90, la circa 100 de milioane de călători în 2004 și la 54 de milioane în 2011. În 2015 s-a înregistrat un total de 66 milioane de călători, dar cu toate acestea ponderea transportului feroviar de pasageri continuă să se mențină la un procent mic, de 20% din piața transporturilor”, a precizat Maria Magdalena Grigore,

Starea precară a infrastructurii și faptul că doar 40% din rețea este electrificată nu susțin operarea trenurilor în condiții care să atragă un număr mai mare de pasageri. Cu toate că rețeaua feroviară permite viteze convenționale între 70 km/h și 160 km/h, se operează cu o viteză comercială de sub 50 km/h pentru trenurile de călători.

“În prezent percepția călătorilor reflectă și starea actuală a sistemului, precum viteza redusă de circulație, întârzieri în trafic sau confort redus în trenuri, astfel că pasagerii se reorientează către alte moduri de transport. Consider că este nevoie de o schimbare radicală, iar asta înseamnă centrarea serviciilor feroviare de călători pentru a răspunde cât mai bine nevoilor populației. Este nevoie și de adaptarea la cerințele pasagerilor pentru transport. Nu este în regulă să avem câte trei-patru vagoane arhipline la un tren, iar altele, dimpotrivă, mai mult goale. Vreau doar să fiu convinsă că operatorii respectă condițiile de transport pentru călători. Degeaba ne concentram pe investiții în infrastructura feroviară, dacă materialul rulant este defectuos”, a punctat Secretarul de Stat, Maria Magdalena Grigore.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro