Sari direct la conținut

La fel ca in perioada Marii Depresiuni din anii '30, industria filmelor profita din plin de criza mondiala

HotNews.ro

De la inceputul anului, francezii au inceput sa frecventeze tot mai des salile de cinema, pentru a uita criza economica care incepe sa afecteze tot mai mult Hexagonul. Un fenomen similar se constata la scara mondiala, noteaza cotidianul francez Le Figaro, in editia electronica.

Solutia anti-criza cea mai usor de ales si cea mai ieftina pare a fi, pentru milioane de francezi, intrarea in penumbra salii de cinema si cufundarea in povestea unui film, timp de 2 ore, pentru doar 9 euro.

Cu 15 milioane de spectatori, in crestere cu 4% fata de perioada similara a anului trecut, luna ianuarie s-a dovedit a fi excelenta pentru intreprinzatorii francezi din domeniu.

O situatie similara s-a petrecut in perioada Marii Depresiuni

Potrivit studiului anual a Observatorului european in domeniul audiovizualului, un fenomen similar se constata la scara mondiala. De la Istanbul la Oslo, de la Bombay, Dubai si pana in Tokyo, cozile din fata cinematografelor sunt tot mai mari. Acelasi lucru se intampla in Statele Unite ale Americii, unde veniturile au crescut cu 26%, desi pretul biletelor a crescut cu 5% in ultimul an, pana la 7,20 dolari.

Potrivit Box Office Mojo, doar in week-end-ul 21-22 februarie incasarile au atins 1,66 miliarde dolari. Analizand clasamentele, se constata ca publicul prefera, in aceasta perioada, comediile si filmele de actiune, decat peliculele care vorbesc despre problemele actuale ale omenirii.

„Se intampla exact acelasi lucru ca in perioada crizei din 1929 si a celui de-al Doilea Razboi Mondial. Si atunci, lumea dadea navala in salile de cinema”, a explicat Jeanine Basinger, istoric al industriei filmelor.

Dar Dan Glickman, presedinte al Motion Picture Association of America, vede deja un pericol la orizont: „Criza va creste numarul de descarcari ilegale de filme si de cumparari de DVD piratate”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro