Sari direct la conținut

Lada a reluat producția auto, dar într-o variantă simplificată în care mașina are minime tehnologii și motor mai poluant

HotNews.ro
Lada Granta, Foto: Vitalij Sova, Dreamstime.com
Lada Granta, Foto: Vitalij Sova, Dreamstime.com

AvtoVAZ, compania care produce mașinile Lada, a reluat producția unui singur model, Granta, la o lună după retragerea Renault care a investit în 15 ani două miliarde dolari pentru a moderniza marca rusă. Mașina Granta nu mai are airbag-uri și ABS, iar motorizarea va fi Euro 2, în loc de Euro 5.

AvtoVAZ a dat un comunicat în care vorbește despre o variantă „anti-criză” a modelului Granta, mașină care este produsă de mai bine de 10 ani, s-a vândut în peste un milion de exemplare și a fost de mai multe ori cel mai vândut model din Rusia. Comunicatul vorbește despre diverse dotări de bază, dar nu și despre ce lipsește.

Sursa AvtoVAZ

Producția Lada la principala uzină din Togliatti a fost oprită mai mult de două luni, acum a fost reluată la o cadență minimă și compania rusă trebuie să se descurce fără know-how-ul Renault și fără cele 20% dintre componente care erau aduse din străinătate.

Noua variantă de Lada Granta, așa-numita versiune Classic 22, nu are airbag-uri, nici ABS și nici alte lucruri, iar o altă schimbare este că motorul nu va mai fi Euro 5, ci Euro 2.

Sursa Dikiiy, Dreamstime.com

Ca urmare a sancțiunilor care au afectat grav industria auto, Rusia a simplificat puternic normele de fabricație auto de pe teritoriul său și a autorizat producția de mașini fără airbag-uri, dar și fără sistem ABS. Aceste simplificări au fost adoptate prin decret, la jumătatea lunii mai.

Mai mult, pot fi produse mașini și fără dispozitivul de pretensionare a centurii de siguranță, cel care menține centura blocată în timpul unui accident.

Același decret relaxa semnificativ și normele de mediu pe care trebuie să le respecte mașinile noi, ceea ce înseamnă o revenire la normele de la nivelul din 1988, când URSS încă exista.

Nu se știe când vor fi lansate versiuni simplificate ale modelelor Niva și Vesta și nici când va fi reluată producția la a doua mare uzină Lada, cea din Ijevsk. Cert este că piața mașinilor noi a scăzut cu 84% în Rusia în luna mai, față de mai 2021.

Surse: motor.ru, autonews.ru

Sursa foto:Dreamstime.com

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro