Legendara marcă americană Cadillac pregătește o ofensivă europeană care începe cu două SUV-uri electrice
Marca americană Cadillac, parte a General Motors, a lansat un SUV electric în câteva piețe europene, un alt SUV va fi lansat în toamnă, iar brand-ul vrea să aducă noi modele și să crească numărul de țări în care este prezentă până în 2030. Mașinile vor concura cu cele de la mărcile germane premium.
General Motors s-a retras aproape total de pe piața europeană acum șapte ani și a vândut de atunci foarte puține mașini Cadillac și Chevrolet Corvette. Acum zece ani GM deține mărci precum Opel și Chevrolet, care aveau vânzări consistente.
GM anunța în toamna lui 2023 că vrea să relanseze Cadillac în Europa, a pornit în câteva țări cu un SUV numit Lyriq, iar la toamna va fi lansat un alt SUV – tot electric – denumit Optiq. Lyriq se vrea a fi un concurent pentru modele precum BMW iX și costă de la 83.000 de euro. Autonomia anunțată este 530 km.
Biroul european al GM este la Zurich, iar printre țările unde vor fi mai întâi lansate modelele electrice se numără Elveția, Franța, Marea Britanie și Suedia.
Modelul Optiq, care va fi lansat peste câteva luni, are 4,82 metri lungime și va concura cu mașini precum Audi Q4 e-tron și BMW iX3. Autonomia va fi de maxim 500 km.
GM va aduce în Europa și alte modele Cadillac, bazate pe o arhitectură denumită Ultium. Mașinile sunt produse la fabrica americană din Spring Hill, Tennessee. Brandul speră să aibă o gamă consistentă de modele până în 2030.
Cadillac a mai lansat diverse modele în Europa de-a lungul anilor. Spre exemplu, în 2006 fusese lansat BLS, care costa de la 30.000 de euro. A fost pentru un timp disponibil și SUV-ul Escalade, care costa de la 76.000 euro.
Surse: Autocar UK, Bloomberg, Automotive News