Sari direct la conținut

Licitatia privind evaluarea a 13 asiguratori din Romania: Toti auditorii au castigat cate un contract, chiar daca uneori nu au avut cea mai mica oferta

HotNews.ro

13 companii de asigurari, care reprezinta cel putin 80% din sectorul de asigurari din Romania, vor fi evaluate pana la 30 iunie 2015 de catre companiile de audit Mazars Romania, Ernst&YoungAssurance Services, Deloitte Audit, KPMG Audit, Pricewaterhousecoopers Audit si Milliman, a anuntat miercuri ASF, la capatul unei licitatii demarate anul trecut. Datele din SEAP, consultate de HotNews.ro, arata ca toti auditorii participanti au castigat cel putin cate un contract, chiar daca in loturile desemnati castigatori nu au avut cele mai mici oferte de pret, in conditiile in care criteriul de atribuire era „pretul cel mai redus”. ASF a transmis HotNews.ro ca nu a existat nici o contestatie a rezultatelor licitatiei dar si explicatii privind ofertele respinse.

ASF a anuntat in urma cu doua zile castigatorii licitatiei privind evaluarea independenta a 13 companii de asigurari, care reprezinta cel putin 80% din sectorul de asigurari din Romania, in ceea ce priveste portofoliul de asigurari detinut, cu scopul de a stabili obligatiile ce decurg din contractele de asigurare/reasigurare, o evaluare a proceselor de risc aferente si o evaluare a tuturor activelor si pasivelor.

Procedura de achizitie (vezi fisa de date atasata), inceputa pe data de 14.11.2014, a fost structurata pe 15 loturi dintre care 13 loturi pentru atribuirea contractelor de achizitie privind serviciile de evaluare a bilanturilor pentru 13 societati de asigurare, un lot pentru atribuirea contractului privind efectuarea testului de stres si calculul cerintelor de prudentialitate si un lot pentru serviciile de management al proiectului.

  • Valoarea estimata fara TVA a licitatiei a fost de 9,900,360 lei, iar sursa de finantare: bugetul propriu al ASF si bugetele societatilor de asigurari.

In urma cu doua zile, ASF a anuntat castigatorii licitatiei, fara sa anunte si ofertele castigatoare. HotNews.ro a verificat in SEAP si a gasit ofertele depuse de toti auditorii pentru fiecare dintre cele 13 firme de asigurari (vezi documentul atasat).

Am observat ca in unele cazuri, ofertele declarate castigatoare erau mai ridicate ca pret decat altele, in conditiile in care criteriul de atribuire al acestei licitatii era: „Pretul cel mai scazut”.

In procedura de achizitie se mai mentioneaza ca firmele interesate sa evalueze cei 13 asiguratori trebuiau sa dea o declaratie pe proprie raspundere ca indeplinesc urmatoarele cerinte:

– sa nu fie auditorul statutar al Societatii Participante la momentul selectiei si in timpul realizarii Proiectului;

– sa nu fi desfasurat activitati de audit statutar la Societatea Participanta in ultimii cinci ani anteriori realizarii Proiectului;

– sa nu fie administratorul special al Societatii respective.

  • Va prezentam mai jos, castigatorii desemnati de ASF, dar si toate ofertele depuse:

– lotul 1 (Contract de consultanta privind evaluarea activelor si pasivelor la ASTRA Asigurari):

– valoarea estimata: 623.000 lei

– oferta castigatoare: Mazars Romania – 623.000 lei

– alte oferte: Ernst&YoungAssurance Services – 1.125.000 lei

– lotul 2 (Contract de consultanta privind evaluarea activelor si pasivelor la ALLIANZ TIRIAC ASIGURARI):

– valoarea estimata: 623.000 lei

– oferta castigatoare: Ernst&YoungAssurance Services – 450.000 lei

– alte oferte: Mazars Romania – 345.000 lei; Deloitte Audit – 479.500 lei; Pricewaterhousecoopers Audit – 528.750 lei

– lotul 3 (Contract de consultanta privind evaluarea activelor si pasivelor la OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP):

– valoarea estimata: 623.000 lei

– oferta castigatoare: Mazars Romania – 620.000 lei

– alte oferte: Deloitte Audit – 378.250 lei

– lotul 4 (Contract de consultanta privind evaluarea activelor si pasivelor la GROUPAMA ASIGURARI):

– valoarea estimata: 623.000 lei

– oferta castigatoare – Ernst&YoungAssurance Services – 450.000 de lei

– alte oferte: Mazars Romania – 575.000 lei; Deloitte Audit – 445.000 lei;

– lotul 5 (Contract de consultanta privind evaluarea activelor si pasivelor la UNIQA ASIGURARI):

– valoarea estimata: 623.000 lei

– oferta castigatoare: – Ernst&YoungAssurance Services – 450.000 lei

– alte oferte – Mazars Romania – 550.000 lei; Deloitte Audit – 355.750 lei;

– lotul 6 (Contract de consultanta privind evaluarea activelor si pasivelor la ING ASIGURARI DE VIATA)

– valoarea estimata: 623.000 lei

– oferta castigatoare: Deloitte Audit – 479.500 lei

– alte oferte: – Pricewaterhousecoopers Audit – 528.750 lei

– lotul 7 (Contract de consultanta privind evaluarea activelor si pasivelor la ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP):

– valoarea estimata: 623.000 lei

– oferta castigatoare – Ernst&Young Assurance Services – 495.000 lei

– alte oferte: Mazars Romania – 550.000 lei; Deloitte Audit – 378.000 lei;

– lotul 8 (Contract de consultanta privind evaluarea activelor si pasivelor la EUROINS ROMANIA ASIGURARE REASIGURARE):

– valoarea estimata: 623.000 lei

– oferta castigatoare: – KPMG Audit – 499.000 lei

– alte oferte – Ernst&YoungAssurance Services- 540.000 lei; Deloitte Audit – 578.500 lei; Pricewaterhousecoopers Audit – 596.250 lei

– lotul 9 (Contract de consultanta privind evaluarea activelor si pasivelor la CARPATICA ASIG):

– valoarea estimata: 623.000 lei

– oferta castigatoare: Pricewaterhousecoopers Audit – 596.250 lei

– alte oferte: Deloitte Audit – 623.000 lei

– lotul 10 (Contract de consultanta privind evaluarea activelor si pasivelor la GENERALI ROMANIA)

– valoarea estimata: 623.000 lei

– oferta castigatoare – Mazars Romania – 345.000 lei

– alte oferte: Deloitte Audit – 375.000 lei; KPMG Audit – 499.000 lei

– lotul 11 (Contract de consultanta privind evaluarea activelor si pasivelor la PAID – POOL – ul de ASIGURARE IMPOTRIVA DEZASTRELOR NATURALE)

– valoarea estimata: 623.000 lei

– oferta castigatoare: Pricewaterhousecoopers Audit – 371.250 lei

– alte oferte: Mazars Romania – 289.000 lei

– lotul 12 (Contract de consultanta privind evaluarea activelor si pasivelor la AXA LIFE INSURANCE)

– valoarea estimata: 623.000 lei

– oferta castigatoare: KPMG Audit – 375.000 de lei

– alte oferte: Deloitte Audit – 222.500 lei; Pricewaterhousecoopers Audit – 393.750 lei

– lotul 13 (Contract de consultanta privind evaluarea activelor si pasivelor la COMPANIA DE ASIGURARI REASIGURARI EXIM ROMANIA)

– valoarea estimata: 623.000 lei

– oferta castigatoare: Pricewaterhousecoopers Audit – 348.750 lei

– alte oferte: Mazars Romania – 220.000 lei

– lotul 14 (Contract de consultanta privind efectuarea testului de stres si evaluarea conditiilor de prudentialitate in cadrul exercitiului BSR)

– valoarea estimata: 979.000 lei

– oferta castigatoare: Milliman – 979.000 lei

– lotul 15 (Contract de consultanta privind managementul Proiectului) – nu s-a depus nici o oferta – lot anulat.

Luand in calcul conditiile din procedura de achizitie si datele prezentate mai sus, HotNews.ro a adresat urmatoarea intrebare catre ASF:

  • In SEAP, la criteriu de atribuire se mentioneaza: „Pretul cel mai scazut”. In cel mai recent document cu ofertele financiare depuse (15 ianuarie 2015 – vezi documentul atasat) sunt oferte de pret facute de unele firme de audit mai mici decat ofertele de pret ale firmelor de audit declarate castigatoare de ASF. Care este explicatia?

Raspunsul ASF, transmis vineri, 20 februarie, catre HotNews.ro, a fost urmatorul:

  • „Conform prevederilor art. 202 alin. (11) din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare ‘O oferta prezinta un pret aparent neobisnuit de scazut in raport cu ceea ce urmeaza a fi furnizat, executat sau prestat, atunci cand pretul ofertat, fara T.V.A., reprezinta mai putin de 80% din valoarea estimata a contractului respectiv’.
  • Pe cale de consecinta, in urma analizei si verificarii ofertelor si a raspunsurilor primite de la ofertanti, conform prevederilor legale, comisia a considerat in anumite cazuri ca pretul ofertat nu poate acoperi ceea ce urmeaza a fi prestat  la parametrii cantitativi si calitativi solicitati prin caietul de sarcini. Prin urmare, a declarat acele oferte ca fiind inacceptabile, aplicand prevederile art. 33 alin. (1) lit. f) din H.G. nr. 925/2006.
  • Totodata, ASF precizeaza ca in urma anuntarii castigatorilor licitatiei desfasurata in Sistemul de Achizitii Electronice (SEAP), nu a fost formulata nicio contestatie in temeiul art. 256 din O.U.G. nr.34/2006″.

Tinand cont ca sursa de finantare a fost bugetul propriu al ASF si bugetele societatilor de asigurari”, HotNews.ro a mai intrebat: Cat a fost bugetul ASF? Cat al firmelor de asigurari?

Raspunsul furnizat de ASF a fost urmatorul:

  • „Costul estimativ pentru evaluarea activelor si pasivelor societatilor de asigurari este de 140.000 de euro, fara TVA, pentru fiecare firma participanta in cadrul exercitiului Balance Sheet Review (loturile 1-13).  Bugetul este asigurat de catre societatile de asigurari. Costul estimativ pentru efectuarea testelor de stres (lotul 14) este de 220.000 euro, fara TVA si este suportat de catre ASF”.

De ce a demarat ASF aceasta licitatie

Autoritatea de Supraveghere Financiara din Romania (ASF), Autoritatea Europeana pentru Asigurari si Pensii Ocupationale (EIOPA) si Comisia Europeana (CE) au convenit, in luna septembrie a anului trecut, lansarea unui program amplu de evaluare independenta a societatilor de asigurari din Romania, in scopul de a consolida increderea in acest sector. Asiguratorii care participa la evaluarea independenta detin cumulat peste 80% din piata autohtona de profil. Exercitiul va fi realizat de catre auditori si consultanti independenti, care vor fi coordonati si supravegheati de catre un Comitet de Coordonare compus din reprezentanti ai ASF, EIOPA si CE. Exercitiul BSR si ST este programat a se incheia pana la 30 iunie 2015.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro