Sari direct la conținut

Licitatie uriasa la CFR: 624 de milioane de euro pentru reabilitarea a 28 de km de cale ferata intre Brasov si Sighisoara. Un traseu modificat si doua tuneluri lungi de 12 km

HotNews.ro
Traseul caii ferate modernizate intre Brasov si Sighisoara, Foto: CFR
Traseul caii ferate modernizate intre Brasov si Sighisoara, Foto: CFR

Circa 28 de km de cale ferata intre localitatile Cata si Apata, parte din sectorul Brasov – Sighisoara de pe Coridorul IV feroviar, au fost scoase la licitatie pentru modernizare pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h de catre CFR SA. Licitatia are o valoare estimata de circa 624 de milioane de euro si va beneficia de o finantare nerambursabila de circa 81,74% prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). Sectorul vizat va presupune modificarea substantiala a traseului deja existent si constructia a doua tuneluri care, insumat, au o lungime de 12 km.

CFR SA a scos la licitatie, la finalul lunii septembrie, modernizarea subsectiunii Apata-Cata, parte a tronsonului feroviar Brasov – Sighisoara. Valoarea totala estimata a contractului este de 2,86 miliarde lei, fara TVA (623,24 milioane euro), sursa de finantare fiind asigurata de Comisia Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), in proportie de 81,74%, iar cofinantarea in proportie de 18,26% de la bugetul de stat.

Subsectiunea 2. Apata CapY- Cap X Cata (km 208+088,954 – km 236+157,940), circa 28 de km, va fi reabilitata prin intermediul unui contract de lucrari care va acoperi lucrarile civile din statii, terasamente si consolidari, poduri, podete, tuneluri, drumuri, energoalimentare si telecomunicatii feroviare, precum si lucrarile ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), semnalizare si centralizare electronica.

Perioada de executie a lucrarilor este de patru ani (48 luni) la care se adauga 60 luni perioada de notificare a defectiunilor. Termenul limita pentru primirea ofertelor este data de 15 noiembrie 2017.

Sectiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferata din Transilvania, eliminand o bucla pe care vechea cale ferata o face in zona Apata-Ormenis-Augustin-Racos. Astfel, dupa statia Apata, traseul caii ferate „coteste” spre vest prin tunelul Ormenis, evitand bucla care trecea pe langa localitatea Augustin. Noul traseu, imediat dupa statia Racos, nu va mai face un „ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.

Proiectul prevede realicarea a trei tuneluri, doua dintre ele avand o lungime considerabila:

– Tunel Homord – 5 km

– Tunel Mureni – 700 metri

– Tunel Ormenis – 6,9 km

Pentru celelalte doua sectiuni Brasov – Apata si Cata – Sighisoara, CFR a lansat licitatia pentru lucrari inca din decembrie 2016, cu o valoare estimata de circa 3,1 miliarde de lei. Procedura s-a prelungit in urma unor contestatii, iar depunerea ofertelor a avut loc in cele din urma pe 23 august.

Pentru cele doua loturi s-au inscris in cursa 5 asocieri, iar in prezent licitatia este in etapa de evaluare a ofertelor.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro