Sari direct la conținut

Lidl iși extinde masiv afacerea digitală, zeci de milioane Euro vin de la statul german

HotNews.ro
Magazin Lidl din Germania, Foto: DreamsTime / Davidstiller
Magazin Lidl din Germania, Foto: DreamsTime / Davidstiller

Grupul Schwarz, compania-mamă a Lidl, vrea să-și extindă afacerea IT, după modelul Amazon, relatează dpa, citată de Kreiszeitung.de. Fondatorul Lidl, Dieter Schwarz, investește în profitabila afacere în cloud și, potrivit experților din industrie, este deja unul dintre cei mai mari furnizori germani.

Experiența de cumpărături e în schimbare, prin comenzi online și supermarketuri autonome, fără personal.

Parcul AI

Un campus educațional, o școală de programare, mai multe institute și în curând un mare parc de cercetare pentru inteligența artificială (AI): susținute de Fundația Schwarz, tot mai multe instituții de cercetare și educație sunt construite de la zero, în Heilbronn. Fundația și statul Baden-Württemberg investesc inițial 100 de milioane de euro.

Următorul proiect major este deja la orizont: un parc AI. Pe un teren de 23 de hectare urmează să fie creat un fel de district circular AI, pentru 5.000 de angajați. Proiectul ar trebui finalizat cel târziu în zece ani, după cum relatează RND.de.

„Vrem să construim un ecosistem aici și să aducem cele mai bune minți din domeniul cibernetic la Heilbronn”, explică Rolf Schumann, Digital Head al Grupului Schwarz. Specialiștii IT își pot alege acum locurile de muncă – mediul trebuie să fie corect. Aproximativ 7.000 de oameni lucrează deja la Schwarz IT și Schwarz Digital.

Însă apar și probleme. „Sistemele au devenit atât de complexe încât nu mai pot fi controlate. Singura șansă este simularea sistemului în timp real și prioritizarea punctelor slabe”, spune Schumann.

Responsabil pentru acest lucru este software-ul de la compania israeliană specialistă în securitate, XM Cyber, soft pe care Schwarz l-a cumpărat la sfârșitul anului 2021. Potrivit site-ului companiei, unul dintre fondatori este fostul șef al serviciului secret Mossad, Tamir Pardo.

Platforma cloud

Subiectul este doar unul dintre noii piloni pe care construiește Grupul Schwarz. Acesta își face un nume și ca furnizor de cloud, cu propriile sale centre de date în Germania. Stackit este numele platformei cloud pe care compania și-a construit-o inițial – sistemele online ale Lidl și Kaufland, de exemplu, rulează pe ea. De un an, spațiile de depozitare sunt deschise și companiilor și administrațiilor.

Procedura amintește puțin de Amazon, care a căutat mai întâi o soluție pentru sine și al cărui serviciu cloud, AWS, este acum unul dintre cele mai utilizate servicii la nivel mondial, spune expertul în cloud, Lukas Klingholz, de la asociația industriei IT, Bitkom.

Un sistem care a fost dezvoltat inițial doar pentru compania în sine este oferit lumii exterioare. „Cloud-ul nu este doar o piață relevantă cu o marjă mare, ci și o piață care necesită inițial investiții mari. Nu intri doar ca un start-up cu trei oameni. Costul de intrare pe piață este mare.”

Pe lângă furnizori precum Deutsche Telekom și Ionos, Stackit este deja una dintre cele mai mari companii germane din acest domeniu. Există, de asemenea, o serie de furnizori mai mici. Furnizorii speră la potențial mai ales pentru administrații, pentru industriile reglementate, dar și pentru companiile mici și mijlocii. Cu toate acestea, conceptul își atinge limitele atunci când vine vorba de a face datele accesibile la nivel global în străinătate.

Mulți clienți de dimensiuni medii folosesc deja Stackit. Grupul de supermarketuri Rewe a pus și el digitizarea, pe ordinea de zi. În toamnă, două unități de acolo au fuzionat pentru a forma „Rewe digital” cu aproximativ 2.200 de angajați. Scopul este de a continua retailul IT, în cadrul grupului Rewe.

Lidl în Danemarca

Însă expansiunea Lidl nu e doar în mediul virtual. După retragerea retailer-ului Aldi din Danemarca, Lidl dorește să se extindă puternic în cea mai nordică țară vecină a Germaniei. Compania a confirmat informațiile ziarului la cererea dpa, scrie Handelsblatt.de.

Discounterul vrea să deschidă peste 60 de noi magazine în țară în următorii ani, așa cum a anunțat șeful Lidl Danemarca, Jens Stratmann, într-un articol publicat în luna martie, de ziarul danez „Finans”. Prin urmare, scopul este de a atinge ținta de 200 de filiale Lidl daneze. Până acum sunt 139.

Despre companie

Lidl Stiftung & Co. KG a fost înființată în 1930, de Josef Schwarz. Sediul central e la Neckarsulm, Baden-Württemberg, Germania. Cifra de afaceri în 2021 a fost de 100,8 miliarde Euro.

Companii subsidiare sunt Lidl France, Lidl Asia Pte. Limited, Lidl Czech Republic. În România, Lidl a intrat pe piață în 2011. În prezent are peste 300 de magazine în toate zonele țării și peste 10.000 de angajați.

(foto articol: ©Davidstiller|Dreamstime.com)

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro