Sari direct la conținut

Liliana Solomon, despre noul rol in grupul Vodafone: Una din prioritati va ramane aceea ca Vodafone sa obtina pozitia de lider in Romania

HotNews.ro
Liliana Solomon, Foto: Hotnews
Liliana Solomon, Foto: Hotnews

Dupa cinci ani la conducerea Vodafone Romania, Liliana Solomon preda de la 1 decembrie stafeta spaniolului Inaki Berroeta, pentru a prelua o functie mai importanta care i s-a propus: director de operatiuni pe 14 piete din Europa (inclusiv cea romaneasca), in cadrul grupului britanic. Nu considera ca este un esec faptul ca Vodafone nu a ajuns inca liderul pietei locale de telefonie mobila, dar este convinsa ca operatorul va obtine aceasta pozitie. „Va ramane una din prioritatile mele in noul meu rol si sunt convinsa ca Vodafone in Romania va avea o pozitie foarte importanta si de acum incolo”, a spus Liliana Solomon.

„Sunt convinsa ca acest leadership de care vorbeam il vom obtine (…). Din cauza recesiunii, multi clienti au fost afectati puternic, multe companii au disparut, au intrat in insolventa. Sunt niste efecte structurale. Cred insa ca in momentul in care economia in Romania isi va reveni ne vor da iarasi un start foarte bun. Cred ca aceasta lupta continua si chiar daca nu voi mai fi operational in Romania, va ramane una din prioritatile mele in noul meu rol si sunt convinsa ca Vodafone in Romania va avea o pozitie foarte importanta si de acum incolo”, a declarat joi Liliana Solomon, in conferinta de final de mandat intrebata fiind daca vede drept un esec faptul ca Vodafone nu a ajuns inca liderul pietei locale de telefonie mobila.

Orange continua sa fie liderul pietei de telefonie mobila din Romania in functie de numarul de clienti, cu 10,3 milioane clienti la sfarsitul celui de-al treilea trimestru din acest an, Vodafone fiind pe locul doi cu peste 9,8 milioane clienti (n.r. numar SIM-uri active).

Mai mult, aceasta sustine ca din punct de vedere al profitabilitatii, cel putin anul trecut, Vodafone a avut un rezultat mai bun decat cel al Orange.

Esec ar fi fost daca nu ma promovau. De fapt ceea ce conteaza este cash flow-ul pe care il promovezi pentru firma mama sau pentru investitii. Pe partea de profitabilitate am stat mai bine decat Orange, anul trecut”, a spus Liliana Solomon.

  • Ce lasa in urma: O situatie financiara robusta a companiei, intr-o piata distrusa din punct de vedere al preturilor

Despre Inaki Berroeta, cel care va prelua sefia Vodafone Romania, Solomon spune ca „are multe atu-uri care il vor face un lider foarte bun”.

„Este un lider care a lucrat in multe piete, lucru care este deosebit de important mai ales cand intri intr-o piata noua. Este o persoana foarte experimentata, foarte tehnica, are background de vanzari, are multe atu-uri care-l vor face un lider foarte bun”, a spus aceasta.

Ce lasa insa in urma ei? In primul rand o companie cu o situatie financiara foarte buna, respectata in cadrul grupului.

„Sunt foarte mandra de ce am facut. Vodafone Romania este una din companiile care au evoluat foarte bine in grupul Vodafone tinand cont de conditiile economice. Compania are o reputatie foarte buna in grup si are toate optiunile strategice deschise. Robustetea data de rezultatele financiare da posibilitati absolute managementului local”, a spus Solomon.

Sunt insa si aspecte mai putin placute. Romania si Grecia sunt niste piete distruse din punct de vedere al preturilor, spune Solomon.

„(…) sunt doua piete care au fost complet distruse: Grecia si Romania. Problema este ca in momentul in care intr-o piata, preturile ajung atat de derizorii, la un moment dat te intrebi daca acele companii vor continua sa investeasca la fel ca in anii precedenti. Problema nu e de „short term” ci de ‘middle to long term’. Nici un investitor nu va continua sa investeasca bani intr-o companie care pierde bani. Preturile sunt foarte jos si preturile nu-si revin nicioadata si intrebarea este cum reusesti sa mentii o anumita profitabilitate intr-o piata in care preturile sunt atat de jos”, a spus Liliana Solomon.

Potrivit acesteia, dat fiind nivelul scazut al preturilor la care s-a ajuns, competitia pe termen lung va fi castigata de cei care investesc in calitate.

„Cred ca este o competitie prosteasca. Diferentierea prin pret nu este sustenabila pentru ca pretul poate fi imitat imediat. La ora actuala vedem ca in Romania nu mai este diferentiere in functie de pret, fiecare cumpara 1000 de minute cu 5 euro. Diferentierea nu se va mai face prin pret ci prin calitate, spre exemplu prin calitatea retelei, de aceea noi suntem lideri pe partea de enterprise”, a spus Liliana Solomon.

  • Ce nu va avea la Londra: Acest noiembrie superb

Pe plan personal regreta ca nu a vizitat inca Manastirile din Moldova, iar la Londra in mod cert ii va lipsi vremea din Romania.

„Plecand la Londra nu inseamna ca parasesc Romania definitiv. Ma voi intoarce si sunt anumite lucruri pe care nu le voi avea precum vremea frumoasa si acest noiembrie superb. La Londra ploua tare, multe saptamani. Cred ca in viata nu este nimic perfect. Exista lucruri frumoase si mai putin frumoase in ceea ce faci, dar atat vreme cat lucrurile pe care le apreciezi si care sunt importante pentru tine sunt mai multe decat cele mai dificile, atunci decizia de a face acel lucru este una buna”, a spus Liliana Solomon.

Cat despre timpul acordat familiei? Cariera si rolul de mama pot merge impreuna.

„Faptul ca familia mea s-a marit si am un copil de 2 ani de zile este un lucru extraordinar, care mi-a dat si mai multa energie si satisfactie. Petrec mult timp cu baiatul meu, sunt impreuna cu el in fiecare dimineata, seara, in weekend. Si eu cand am fost mica, parintii mei au fost destul de mult plecati si am crescut cu bunica dar am avut o relatie exatraordinara cu mama mea. Cred ca este important cum cresti, conteaza mult cei sapte ani de acasa, foarte importanti pentru tot ce faci mai tarziu in viata. Aceasta parte de educatie este un lucru pe care nu-l poti delega si nu l-am delegat”, a mai spus Solomon.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro