Liniile de productie pentru bateriile folosite la avioanele Boeing 787 Dreamliner au fost inspectate luni dimineata
Inspectori japonezi si americani au facut luni dimineata o ampla verificare la liniile de asamblare ale companiei nipone GS Yuasa care a produs bateriile Li-Ion folosite pe avioanele Boeing 787 care sunt implicate intr-un urias scandal, scrie AFP. Dupa incidente in care bateriile Li-Ion s-au supraincalzit, Boeing se confrunta cu o grava problema de imagine, avioanele 787 sunt obligate sa ramana la sol, iar cateva companii au anulat comenzi.
Inspectorii niponi si americani au facut verificari ale liniilor de asamblare unde compania GS Yuasa fabrica acumulatorii pentru Boeing 787.
Autoritatile au tinut sa sublinieze ca producatorul bateriilor, GS Yuasa, nu este considerat vinovat, ci inspectia este parte a unei anchete extinse, iar scopul este de a se vedea daca exista vreo problema la asamblare. Aceste baterii produse in Japonia sunt apoi trimise la grupul francez Thales unde sunt instalate intr-un sistem de conversie electrica ce este apoi livrat la Boeing.
Pe 16 ianuarie, zborul 692 apartinand companiei ANA (All Nippon Airways), care facea legatura intre Yamaguchi Ube si Tokyo, a fost obligat sa aterizeze fortat din cauza unor probleme tehnice la o baterie. Avionul avea la bord 129 de pasageri si opt membri ai echipajului. Mai multe persoane au fost ranite in timpul evacuarii.
In consecinta, cele 50 de aparate 787 aflate in exploatare la opt companii sunt obligate sa ramana la sol pana la depistarea sursei problemei, iar asta aduce pierderi mari companiilor aeriene, dar si celor de la Boeing, fiindca deja au fost anulate comenzi.
Problema este serioasa, iar interdictia a determinat compania aeriana japoneza ANA sa anuleze 335 de zboruri intre 16 si 27 ianuarie, decizie care afecteaza 48.000 de pasageri.