Sari direct la conținut

Litoralul bulgaresc se vinde bine la pachet cu Delta Dunarii

Adevarul

Chiar daca rivalitatea dintre ofertele turistice romanesti si bulgare a devenit de notorietate in special pe segmentul estival si pe piata autohtona, cele doua tari ar putea promova oficial o oferta comuna de petrecere a vacantei.

Este vorba despre crearea unor circuite menite sa vanda „la pachet” locatii care sunt considerate puncte forte ale ofertei turistice ale celor doua tari, care vor fi adresate in special pietelor indepartate, precum Statele Unite sau Japonia.

Efortul acestor turisti (inclusiv cel financiar, din cauza transportului) de a vizita aceste zone indepartate va fi recompensat de faptul ca pot fi vazute mai multe locuri decat daca ar fi ales doar Bulgaria, de exemplu.

Problema circuitelor comune a fost abordata ieri la Targul Mondial de Turism World – Trade Market de la Londra, de catre Ovidiu Silaghi, ministrul pentru IMM, comert, turism (MIMMCTPL) si Anelia Krushckova, presedintele Agentiei de Stat pentru Turism din Bulgaria.

„Cu o lungime a litoralului mai mare cu o treime decat litoralul romanesc, Bulgaria si-a dezvoltat oferta turistica pe specificul litoralului, dar nu beneficiaza de diversitatea geografica si culturala pe care o are Romania.

De aceea, crearea unei oferte comune care sa cuprinda locatii turistice din ambele tari ar putea aduce mai multi turisti in aceasta zona a Europei, ambele tari avand numai de castigat, atat financiar, cat si ca prestigiu turistic”, a spus Silaghi.

Bulgarii, cu un pas inaintea noastra

Propunerea este buna, cu atat mai mult cu cat este aplicata deja cu succes de catre tour-operatorii bulgari de circa doi ani, care vand peste Ocean pachete de produse care includ si destinatii din Romania.

Bineinteles, accentul este pus pe oferta Bulgariei, unde turistii isi petrec de altfel marea majoritate a timpului, fiind „punctate”, din Romania, Delta Dunarii sau unele obiective culturale.

Tot la targul de la Londra, Romania incearca sa se impuna, potrivit ministrului Silaghi, prin oferta sa de ecoturism, capitol la care detine „oportunitati deosebite”, de exemplu un „un turism mai apropiat de natura, tendinta tot mai pregnanta in ultima perioada la nivelul omenirii”.

integral in Adevarul

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro