Lord of the Rings: Conquest – O afacere nereusita
Pandemic Studios, o divizie a Electronic Arts, a lansat jocul The Lord of the Rings: Conquest, pentru Xbox 360, PlayStation 3, PC si Nintendo DS. Acesta e disponibil in Statele Unite si in Europa. Creat in parteneriat cu New Line Cinema si The Saul Zaentz Company, The Lord of the Rings: Conquest se bazeaza pe universul creat de Tolkien.
„Experienta Lord of the Rings este un lucru pe care echipa noastra a vrut sa-l livreze cu pasiune si credem ca jucatorii vor descoperi un Middle-Earth ca nici un altul”, a spus Andrew Goldman, co-fondator si manager general al Pandemic Studios.
Cei de la Pandemic se bazeaza pe faptul ca ofera jucatorului posibilitatea de a alege daca sa lupte de partea binelui sau a raului, salvand Comitatul, ca in carte sau film, ori dimpotriva, alegand sa-l distruga.
Jocul a fost creat de aceeasi echipa care a stat in spatele altor doua jocuri bazate pe filme, Star Wars Battlefront si Star Wars Battlefront 2. Astfel, Conquest va avea acelasi game-play (hack and slash) ca acestea. „Am dezvoltat un joc distractiv, strategic, care sa sparga bariere”, a declarat celalalt manager general al Pandemic, Josh Resnick.
Ce mi se pare deosebit de interesant la jocul de fata este faptul ca-i poti controla, daca vrei, pe langa Aragorn, Gandalf si compania, pe inamicii publici principali, Balrog si insusi Lordul Intunecat Sauron. Iar daca vrei sa simti cum e sa indeplinesti voia celor mari, te poti transpune in pielea unui trol sau in scoarta unui Ent. Partea de multiplayer nu a fost uitata, campania putand fi jucata de 4 jucatori in split-screen, sau online, de maxim 16.
Aici se incheie partea obiectiva a articolului, pentru ca din reactiile celor care l-au cumparat, pare un joc in care nu merita sa investesti cei aproximativ 60 de dolari si timpul pierdut. Pe multe forumuri, inclusiv pe cel al creatorilor jocului, clientii nemultumiti se plang de lipsa AI-ului, de erori in multiplayer, si de tone de buguri. Tind sa cred ca atatea reactii negative nu sunt iscate din senin si ca exista, undeva, un foc. Fumul creat este prea dens.
Cat despre grafica, ajunge sa spun ca am dat acum 5 ani peste jocuri mai bine realizate. Nici macar in clipurile de prezentare nu au dres situatia, pentru ca suntem in 2009, si desi pentru mine nu conteaza grafica la fel de mult ca game-playul, ma astept ca macar intr-un „video teaser” gurile personajelor sa se miste atunci cand vorbesc. Iar vocile… teribil de anoste.
Un alt joc pornit de la o idee buna se duce pe apa sambetei. Asadar, cu mentiunea ca Pandemic lucreaza la un patch, cumparati Conquest pe propria raspundere.
Alex Sima – TownPortal