Sari direct la conținut

Lowe PR devine GolinHarris Bucuresti dupa afilierea la reteaua americana. Oficiali GolinHarris: Social media transforma intreaga companie

HotNews.ro
GolinHarris Bucuresti, Foto: GolinHarris.ro
GolinHarris Bucuresti, Foto: GolinHarris.ro

​Agentia de relatii publice Lowe PR devine GolinHarris Bucuresti, in urma afilierii la reteaua internationala GolinHarris, parte – asemenea Lowe – din grupul global de comunicare Interpublic. GolinHarris Bucuresti este primul birou pe care compania americana il are, sub propriul nume, in Europa de Est si urmeaza sa fie folosit pentru viitoarea extindere a activitatilor companiei pe pietele din regiune, dupa cum au spus, intr-un eveniment organizat marti, reprezentantii agentiei locale si ai GolinHarris Worldwide.

  • GolinHarris este o companie de relatii publice care apartine grupului Interpublic, infiintata in 1956 si care include 35 de birouri in America, Asia-Pacific, Europa si Orientul Mijlociu. Sediul central este la Chicago. Lowe PR, redenumita GolinHarris Bucuresti, este de cinci ani agentia de relatii publice a grupului local condus de Veronica Savanciuc si afiliat la Interpublic, grup ce mai include agentia de publicitate Lowe, agentiile de media Initiative si Brand Connection, agentia de comunicare digitala HyperActive si agentia MedicOne.

Contractul de afiliere a fost semnat la sfarsitul anului trecut. Agentia GolinHarris Bucuresti va fi condusa in continuare de Hortensia Nastase, managing partner, si va fi coordonata regional de biroul din Londra al GolinHarris. Dupa cum au spus, marti, reprezentantii agentiei romanesti, GolinHarris va fi reprezentata in actionariatul GolinHarris Bucuresti prin intermediul unui vehicul de investitii al Interpublic, ce detine 20% din fiecare dintre firmele ce formeaza grupul local Lowe, restul de 80% apartinand partenerilor locali.

„Afilierea la o companie globala de PR e un succes mare pentru compania noastra. De un an si jumatate orchestram aceasta schimbare”, a spus, in cadrul evenimentului de marti, Veronica Savanciuc. Potrivit Hortensiei Nastase, unul dintre principalele avantaje ale acestei afilieri este „accesul direct la know how-ul si expertiza GolinHarris”, in timp ce Veronica Savanciuc a precizat ca „nu am intrat in acest parteneriat pentru a castiga un client anume de maine, ci mai ales ca sa invatam si sa avem acces la cunostinte”.

Reprezentantii agentiei, insotiti de Fred Cook, presedinte si CEO al GolinHarris Worldwide, si Matt Neale, co-managing director GolinHarris Europe, au tinut insa sa precizeze ca sunt, deja, in ipostaza castigarii unui nou client „de top” pentru piata locala si ca isi doresc sa reprezinte si in Romania compania McDonald’s, unul dintre cei mai vechi si importanti clienti ai GolinHarris in Statele Unite.

Potrivit reprezentantilor agentiei, portofoliul GolinHarris Bucuresti include in prezent trei dintre clientii retelei internationale GolinHarris – Unilever, Orange si Johnson&Johnson.

  • De ce a ales GolinHarris Romania ca punct de plecare pentru dezvoltarea activitatilor in regiune? Fred Cook, CEO GolinHarris Worldwide: „Suntem una dintre cele mai mari agentii de relatii publice din SUA. Dar ceea ce se intampla in lume se intampla pe piete mai mici. Multi dintre clientii nostri au afaceri mai mari pe piete din afara SUA decat pe teritoriul SUA, iar noi trebuie sa ne extindem pentru a le fi de folos. (…) Romania este una dintre pietele cu cea mai mare crestere. (…) Iar munca echipei de aici este foarte buna, la fel de buna ca cea din oricare dintre birourile noastre din lume”.

Fred Cook si Matt Neale au insistat si asupra transformarii prin care intreaga retea GolinHarris va trece pentru adaptarea la explozia social media:

  • Matt Neale: „Lucram la o platforma ce va fi disponibila la nivel global, inclusiv aici, si care va apela la creativitatea oamenilor (manifestata in social-media – n.r.). Pentru a realiza aceasta platforma lucram in prezent cu o agentie din New York”, in conditiile in care 80% dintre clientii nostri ne cer, acum, servicii ce tin de social media. „Relatiile publice se schimba, social media forteaza schimbarea in intreaga industrie”, iar GolinHarris va trebui sa ofere mult mai multe servicii noi.
  • Fred Cook: Cea mai mare provocare pentru orice companie este sa fie cu un pas inaintea tendintelor. Avand in vedere ca tendinta actuala este social media, „in urmatoarele cateva luni vom transforma intreaga agentie GolinHarris, tinand cont de aceasta idee”.

Tot marti, agentia a anuntat initierea unui program de burse pentru studenti – Bursele GolinHarris, in parteneriat cu Universitatea Bucuresti, Facultatea de Litere – sectia comunicare si relatii publice. Bursele vor fi date celor mai buni cinci studenti ai facultatii, care vor beneficia de internship-uri remunerate in agentie.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro