Sari direct la conținut

Magistrala 6 de metrou, scoasă în sfârșit la licitație. Circa 1,3 miliarde de lei pentru prima bucată cu șapte stații până la stația Tokyo (complexul Băneasa)

HotNews.ro
Magistrala 6 spre Aeroportul Otopeni, Foto: Metrorex
Magistrala 6 spre Aeroportul Otopeni, Foto: Metrorex

​Primul tronson al Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Otopeni a fost scos la licitație de către Metrorex. Este vorba de un tronson de șase kilometri cu primele șapte stații, de la 1 Mai și până la stația Tokyo (zona complex comercial Băneasa), pentru care Comisia Europeană va acorda finanțare nerambursabilă. Contractul are o valoare estimată de 1,3 miliarde de lei și termenlul de realizare va fi de patru ani (48 de luni).

Metrorex a publicat în SEAP licitația pentru proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.1: 1 Mai – Tokyo”. Contractul are ca obiect proiectarea și execuția structurilor staţiilor şi interstaţiilor (galerii şi tuneluri) de metrou și are o valoare estimată la 1.269.784.510 lei.

Contractul include primul tronson cu șapte stații pentru care Comisia Europeana a fost de acord să-l finanțeze cu fonduri europene nerambursabile. Pentru tronsonul următor, de la stația Tokyo până la Aeroportul Otopeni, Metrorex va realiza o licitație separată și va finanța lucrarea din fonduri bugetare și împrumuturi.

Proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri:

  • Galerie la staţia 1 Mai existentă
  • Pajura
  • Expoziţiei
  • Montreal
  • Gara Băneasa
  • Aeroport Băneasa
  • Stația Tokyo

Licitația se va desfășura după cel mai bun raport calitate – preț, în care componenta financiară va conta în proporție de 40%, iar propunerea tehnica va conta în proporție de 60%.

Durata de implementare a contractului, odată ce va fi semnat, va fi de 48 de luni.

Data limită pentru depunerea ofertelor este 18 aprilie 2019.

Construcția Magistralei M6 va porni de la stația 1 Mai și va ajunge, într-un final, la aeroportul Henri Coandă. Trebuie precizat însă că M6 va funcționa pe traseu comun cu M4 de la stația 1 Mai până la Gara de Nord. Astfel, M6 va porni efectiv din Gara de Nord și va ajunge la Otopeni fără să fie nevoie schimbarea trenurilor de către călători.

Citește și:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro