Sari direct la conținut

Mai multe autostrazi in constructie, blocate din cauza procedurilor de mediu. Milioane de euro pe zi pierdute din cauza intarzierilor

HotNews.ro
Autostrada Gilau - Nadaselu asteapta si ea un aviz de mediu, Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Autostrada Gilau - Nadaselu asteapta si ea un aviz de mediu, Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Autostrada A10 Sebes – Turda si mai multe tronsoane din autostrada A3 Transilvania stau blocate in prezent sau au acumulat intarzieri din cauza procedurilor de mediu care bat pasul pe loc. La fel se intampla si in cazul pasajului suprateran Centura Bucuresti – Domnesti, proiect ce inca se chinuie sa demareze din cauza ca nu are inca eliberat Avizul de Mediu. „Numai in cazul autostrazii Sebes – Turda volumul lucrarilor nerealizate zilnic din cauza blocajului in procedura de mediu este in valoare de 1 milion Euro/zi de intirziere”, estimeaza Asociatia Pro Infrastructura (API) care cere Ministrului Mediului sa urgenteze procedurile ce tin marile proiecte pe loc.

In cazul mai multor proiecte majore de autostrazi si drumuri nationale aflate in executie in prezent au aparut mai multe intarzieri si tergiversari la procedurile de mediu, fapt ce duce chiar la blocarea unora dintre santiere. Asociatia Pro Infrastructura sustine ca este imperioasa urgentarea procedurilor „avand in vedere deficitul de infrastructura pe care il are Romania, deficit care se traduce direct in pierderi materiale si umane, dar si decomiterea (pierderea) fondurilor europene alocate pentru aceste proiecte”.

Mai mult, „intarzierea acestor proiecte in sine se traduce intrun impact negativ asupra mediului avand in vedere poluarea generata de ambuteiajele care ar fi eliminate odata cu terminarea respectivelor autostrazi”, sustine asociatia ce reprezinta societatea civila in domeniul infrastructurii.

Practic, mai multe santiere de autostrazi, precum si proiectul critic de realizare a unui giratoriu suspendat la intersectia dintre Centura Capitalei si Domnesti, sunt blocate din cauza procedurilor de mediu. Intr-un comunicat remis HotNews.ro, Pro Infrastructura detaliaza blocajele si estimeaza si ce pierderi se aduna pe fiecare zi de intarziere.

> Autostrada A10 Sebes-Turda: este vorba de revizuirea acordului de mediu existent pentru o serie de schimbari in proiect care nu genereaza un impact semnificativ asupra mediului (conform Deciziei Etapei de Incadrare). In cazul acestui proiect, blocajul cauzat de procedura de revizuire se traduce in nerealizarea unui volum de lucrari estimat la 1 milion Euro/zi de intirziere.

> Autostrada A3 „Transilvania”: in acest caz este vorba de expirarea acordului de mediu anterior emis in anul 2004 astfel ca se confrunta cu blocaje proiectele Gilau-Nadaselu, Ogra-Cimpia Turzii si Suplacu de Barcau-Bors.

> Pasajul suprateran pe DJ 602 Centura Bucuresti – Domnesti: este vorba de neemiterea acordului de mediu, in ciuda faptului ca Comisia de Analiza Tehnica a luat deja in data de 02.07.2015 decizia de a emite acest acord. Avem asadar de-a face cu intirzieri interne ale ANPM care au dus la amanarea repetata a procedurii de achizitie publica pentru acest proiect.

API cere Ministrului Mediului, Gratiela Gavrilescu, sa ia „de urgenta masurile ce se impun la nivelul Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului pentru responsabilizarea decidentilor si pentru eficientizarea activitatii de avizare a proiectelor majore de infrastructura”.

CNADNR a amanat de doua ori termenul de depunere a ofertelor pentru Pasajul de la Domnesti din cauza ca nu a fost emis Avizul de Mediu

In urma cu patru zile, Compania de Autostrazi a amanat din nou termenul de depunere a ofertelor in cadrul licitatie publice de realizare a Pasajului suprateran Centura Bucuresti – Domnesti din cauza neemiterii Acordului de Mediu. Amanarea venita de la CNADNR a venit dupa ce cu 10 zile inainte a mai fost decalata o data procedura, tot din cauza lipsei Avizului de Mediu.

Compania de Drumuri sustine ca a initiat procedurile pentru emiterea Acordului de Mediu inca din august 2014 si ca lucrurile momentan sunt in curtea institutiilor abilitate din domeniul Mediului, iar fara avizarea acestora licitatia nu poate continua.

Vorbim de un proiect important pentru fluidizarea traficului in zona de Vest a Capitalei, intens cerut de comunitate. Dupa diverse promisiuni electorale, proiectul a fost demarat in cele din urma in luna martie 2015, dar intampina in continuare probleme birocratice.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro