Marcile proprii ale hipermarketurilor se vor diferentia in functie de veniturile consumatorilor
„Bataia” marcilor proprii dezvoltate de supermarketuri se va duce pe mai multe planuri, determinate de nivelul de venit al cumparatorilor . Analistii considera ca preturile acestora vor determina scaderea preturilor marcilor consacrate. Hipermarketuri precum Kaufland (la nivel regional) sau Picadilly (Bulgaria) spun ca producatorii locali adesea nu fac fata solicitarilor, asadar apeleaza la unii mai puternici din centrul si vestul Europei. Informatile au fost prezentate in cadrul „Summitului regional FMCG” organizat de revista Piata.
„La inceputul anilor 2000, in grupul tarilor de la Visegrad (Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia, n.r.) hipermarketurile au inceput sa produca marci proprii pentru venituri mici. In foarte scurt timp, s-a constatat ca toti produc cam aceleasi lucruri, la aproximativ acelasi pret.
Acum trendul este ca marcile proprii sa se adreseze specificului local si anumitor categorii de venituri”, explica Milos Ryba, analist la compania britanica „Planet retail”.
Marius Caluian, director general al companiei de cercetare de piata MEMRB a spus ca preturile marcilor private vor influenta si preturile marcilor consacrate, iar acestea din urma ar putea scadea cu pana la 16%.
Stefan Kossev, reprezentantul hipermarketului bulgar Picadilly a declarat ca pentru anumite produse sunt utilizati furnizori din alte tari. „Spre exemplu, avem vinuri produse in Italia. Unele produse vin din Turcia.
Desigur, colaboram mai bine cu furnizorii locali (din Bulgaria,n.r.), dar de multe ori acestia nu detin capacitatea necesara”, a spus Kosev. In mod similar, reprezentantul Kaufland a mentionat ca, pentru marcile proprii, acest hipermarket contracteaza furnizori mai ales din Polonia sau Cehia. Potrivit acestuia, cei din Romania, de cele mai multe ori, detin capacitatea de productie si calitatea produselor necesare pentru reteaua Kaufland din Europa centrala si de est.
Cristina Tabacari, „own brands manager” al hipermarketului Real a spus ca in septembrie grupul va lansa o strategie la nivel international in ce priveste marcile proprii, pentru toate tarile in care hipermarketul activeaza: Germania, Rusia, Polonia, Turcia si Romania.
Pana in prezent, marcile comercializate la nivel national de catre „Real” au folosit ca surse, in „majoritate covarsitoare”, furnizorii interni. Cristina Tabacari a declarat ca furnizorii romani cu siguranta pot realiza produse la calitatea solicitata si ca unii dintre ei au sanse reale sa castige licitatia la nivel international.
„Este vorba mai ales de produse cu termen scurt de valabilitate. Desigur, daca un furnizor din alta tara prezinta avantaje, ar fi o greseala sa nu-l luam in calcul”, a adaugat managerul citat.