Marile banci ale lumii lanseaza un nou serviciu de mesagerie, Perzo, care sa rivalizeze cu monopolul Bloomberg
Marile nume ale finantelor mondiale, printre care Goldman Sachs, au anuntat miercuri lansarea unui serviciu de mesagerie „Perzo”, pentru a contestat monopolul agentiei de informatii Bloomberg in salile de tranzactionare, scrie AFP.
Bank of America Merrill Lynch, Bank of New York Mellon, Credit Suisse, Deutsche Bank, JPMorgan Chase, Morgan Stanley, Wells Fargo, Nomura, Citigroup, Jefferies, BlackRock, Maverick si Citadel au decis sa creeze o societate care sa propuna acest serviciu, denumita Symphony Communications Services, potrivit unui comunicat publicat miercuri.
Aceasta va fi condusa de francezul David Gurle, 47 de ani, un fost director al France Telecom, care a infiintat Perzo, un serviciu de mesageria interna in salile de tranzactionare care isi propune sa ofere o alternativa credibila serviciilor Bloomberg.
Serviciile de mesagerie permite brokerilor sa trimita mesaje private clientilor lor sau sa schimbe de maniera confidentiala analize financiare.
Valoarea totala a investitiilor este de 66 milioane de dolari.
„Symphony raspunde presiunii unui sector pentru mijloace mai bune de comunicare si de colaborare”, explica Darren Cohen, unul dintre directorii Goldman Sachs.
Initiativa vizeaza rivalizarea cu Bloomberg, care echipeaza cvasi-totalitatea salilor de tranzactionare din lume.
Bancile inchiriaza terminalele agentiei de informatii financiare la preturi de peste 20.000 de dolari pe an. Lansate intr-o strategie de reducere a costurilor, ele au dorit sa renegocieze preturile dar s-au confruntat cu refuzul Bloomberg.
Aceasta fronda s-a amplificat dupa ce peste 10.000 de mesaje private ale clientilor, cu identitatea si adresele de e-mail ale clientilor, au fost publicate pe internet anul trecut.