Sari direct la conținut

Marile televiziuni au inceput sa sufere in prime time

Adevarul

In ultima luna si jumatate, piata tv a pierdut 342.000 de telespectatori in urban fata de aceeasi perioada a anului 2006

OTV si Antena 3 au inregistrat cele mai mari cresteri de audienta in prime time (orele 19-24), in mediul urban, in ultima luna si jumatate. Postul lui Dan Diaconescu si TVR 1 au un public in varsta in intervalul de maxima audienta.

In ciuda scaderii audientei generale a programelor tv despre care se tot vorbeste (intuitiv sau „dupa ureche”), piata tv si-a conservat telespectatorii in prime time.

Astfel, in perioada 1 octombrie-14 noiembrie 2007, s-au inregistrat in mediul urban 3.614.000 de telespectatori pe minut, cu 342.000 mai putini decat in acelasi interval de anul trecut. Scaderea pe piata tv este de doar 0,09% in mediul urban. Pierderile nu sunt ingrijoratoare la nivelul pietei.

In schimb, au avut de suferit ratingurile din prime time ale marilor jucatori, care au pierdut in mediul urban destui „soldati”: Pro TV (a pierdut 208.000 de telespectatori), Antena 1 (161.000), TVR 1 (154.000) si Prima TV (70.000). Acasa TV a reusit sa-si mentina audienta in prime time la nivelul de anul trecut (doar 26.000 de telespectatori pierduti).

Cauzele acestor scaderi sunt multiple: fragmentarea accentuata a pietei tv (tendinta de dezvoltare a niselor de televiziune s-a accentuat), calitatea modesta a programelor (o anumita rutina si oboseala a producatorilor ramasi parca in pana de idei) si atentia orasenilor catre alte preocupari (internet, filme pe DVD, loasir).

integral in Adevarul

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro