Marile televiziuni au inceput sa sufere in prime time
In ultima luna si jumatate, piata tv a pierdut 342.000 de telespectatori in urban fata de aceeasi perioada a anului 2006
OTV si Antena 3 au inregistrat cele mai mari cresteri de audienta in prime time (orele 19-24), in mediul urban, in ultima luna si jumatate. Postul lui Dan Diaconescu si TVR 1 au un public in varsta in intervalul de maxima audienta.
In ciuda scaderii audientei generale a programelor tv despre care se tot vorbeste (intuitiv sau „dupa ureche”), piata tv si-a conservat telespectatorii in prime time.
Astfel, in perioada 1 octombrie-14 noiembrie 2007, s-au inregistrat in mediul urban 3.614.000 de telespectatori pe minut, cu 342.000 mai putini decat in acelasi interval de anul trecut. Scaderea pe piata tv este de doar 0,09% in mediul urban. Pierderile nu sunt ingrijoratoare la nivelul pietei.
In schimb, au avut de suferit ratingurile din prime time ale marilor jucatori, care au pierdut in mediul urban destui „soldati”: Pro TV (a pierdut 208.000 de telespectatori), Antena 1 (161.000), TVR 1 (154.000) si Prima TV (70.000). Acasa TV a reusit sa-si mentina audienta in prime time la nivelul de anul trecut (doar 26.000 de telespectatori pierduti).
Cauzele acestor scaderi sunt multiple: fragmentarea accentuata a pietei tv (tendinta de dezvoltare a niselor de televiziune s-a accentuat), calitatea modesta a programelor (o anumita rutina si oboseala a producatorilor ramasi parca in pana de idei) si atentia orasenilor catre alte preocupari (internet, filme pe DVD, loasir).