Mașinile electrice au avut evoluții contrastante în Europa în prima parte din 2024 – Unde au crescut mult înmatriculările și unde au scăzut puternic
În UE s-au înmatriculat 712.000 de mașini electrice noi în prima parte a anului, creștere de 1% față de prima jumătate din 2023. În cea mai mare piață electricele au scăzut cu 16%, în timp ce în a doua au fost creșteri importante. Unele piețe mai mici au avut și scăderi de peste 40%, arată datele ACEA. Cum stă România în acest peisaj.
În iunie, cota mașinilor full-electrice a scăzut la sub 15%. La volume a fost o scădere de 1% la nivelul UE.
Tipuri de mașini, înmatriculările la șase luni în UE și variația față de S1 2023
Mașini pe benzină, 2 milioane, scădere de 0,5%
Mașini diesel, 730.000, scădere de 7%
Mașini electrice, 712.000, creștere de 1,3%
România la șase luni, comparație cu S1 2023
Mașini pe benzină, 27.859, creștere de 2,5%
Mașini diesel, 12.304, creștere de 45%
Mașini electrice, 5.749, scădere de 18%
Germania este cea mai mare piață pentru full-electrice, iar în primul semestru înmatriculările au scăzut cu 16%, spre 184.000. Pe doi este Franța, care a crescut cu 15%, până la 158.000 de unități. Belgia a devenit a treia mare piață, după o creștere de 48% față de prima parte a lui 2023. Totalul a trecut de 64.000. Pe locul patru este Olanda, o piață care a crescut cu câteva procente, trecând de 60.000 de mașini.
Suedia a scăzut cu 20%, spre 42.000 de electrice înmatriculate, în timp ce Danemarca a avansat cu 50%, spre 39.000 de mașini.
Dintre piețele mici, Cipru a crescut cel mai mult (61%), iar Letonia a scăzut cel mai mult (41%).
Marea Britanie a avut un total de 167.000 de mașini electrice, creștere de 9%.
La șase luni, în UE s-au înmatriculat 5,68 milioane mașini de toate tipurile și mărcile, avans de 4,5% față de 2023.