Sari direct la conținut

Masinile mici si compacte detin 75% din piata auto

Cotidianul

Clientii romani de masini au cumparat de doua ori mai multe monovolume in perioada ianuarie-septembrie 2007, comparativ cu intervalul similar al anului trecut. Cu toate acestea, numarul vinzarilor inregistrate pentru monovolume ramine in continuare mic, reprezentind 1,7% din piata de masini noi din import.

In functie de ritmul de crestere, segmentul SUV a consemnat un avans al vinzarilor de aproape 82%. Clasa compacta a atras cu aproape 55% mai multi clienti in primele noua luni din acest an decit in aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce clasa mica si cea mini au cunoscut cresteri de 51%.

Cu un avans al vinzarilor de 28%, masinile din clasa medie superioara au raportat vinzari la jumatate fata de cele inregistrate in cazul monovolumelor. Vinzarile de masini din segmentul mediu si cel de lux s-au majorat cu 25%, respectiv 26%.

In clasa mini, care a totalizat 5.689 de unitati, Chevrolet Spark, fratele Matizului, si-a adjudecat cu lejeritate prima pozitie, cu 2.257 de masini vindute. Cu o dublare a vinzarilor, Fiat Panda ocupa locul secund, avind 1.209 unitati comercializate in primele noua luni din acest an.

Urmatoarele trei pozitii sint ocupate de triada Peugeot 107, Citro?n C1 si Toyota Aygo, cu vinzari de 1.005, 681 si respectiv 298 de unitati. Kia Picanto se claseaza pe locul 6, cu 126 de exemplare, fiind urmat de un alt model Fiat, Seicento, cu 49 de unitati. Smart ForTwo a fost cumparat de 35 de clienti, in timp ce 25 au optat pentru Citro?n C2.

Cu modelul Clio, Renault controleaza 22,3% din segmentul masinilor mici, unde s-au raportat vinzari de 54.850 de unitati. Clio s-a vindut in primele noua luni in 12.220 de unitati, fiind secundat de Chevrolet Aveo, cu 6.792 de unitati. Vinzarile Skoda Fabia aproape au stagnat, situindu-se la 5.643 de unitati.

Volkswagen Polo si Ford Fiesta ocupa locurile 4 si 5, cu 4.837, respectiv 4.754 de unitati. Urmatoarele locuri sint ocupate de Peugeot 206 (3.353 de unitati), Opel Corsa (2.840 de unitati), Peugeot 207 (92.493 de unitati), Fiat Albea (2.453 de unitati) si de Toyota Yaris (1.578 de unitati).

Cu vinzari totale de 56.015 unitati, clasa compacta e cea mai cautata de clientii interesati sa cumpere masini noi din import. Liderul acestui segment este Renault Megane, cu 8.628 de unitati, fiind secundat de Opel Astra Classic II, cu 6.971 de exemplare vindute in perioada ianuarie-septembrie 2007. Skoda Octavia si Octavia Tour s-au vindut in 5.290, respectiv 4.920 de unitati.

Locul al cincilea e ocupat de Hyundai Accent, care a atras 4.268 de clienti. Locurile urmatoare in clasament sint ocupate de Volkswagen Golf (4.000 de unitati), Ford Focus (3.774 de unitati), noul Opel Astra (2.372 de unitati), Volkswagen Jetta (1.994 de unitati) si de Peugeot 307 (1.846 de unitati).

La fel de apreciata ca si segmentul SUV, clasa medie a raportat vinzari de 12.507 unitati si este condusa de Volkswagen Passat, care are o cota de piata de 30%, cu 3.635 de unitati vindute. Toyota Avensis se claseaza a doua in preferintele romanilor, cu vinzari de 1.400 de masini, si este urmata de Ford Mondeo – 1.136 de unitati. Peugeot 407 a atras 969 de clienti.

Audi A4 a raportat vinzari de 569 de unitati, Opel Vectra – 525, Skoda Superb – 513, BMW Seria 3 – 504, Mercedes-Benz Clasa C – 494, iar Renault Laguna – 452 de masini.

integral in Cotidianul

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro