Sari direct la conținut

Mașinile smart nu vor mai fi produse în Franța, ci în China, după ce Daimler a încheiat o alianță cu Geely

HotNews.ro
Masina smart, Foto: Smart
Masina smart, Foto: Smart

Micile mașini smart vor fi construite în China de una dintre cele mai mari companii auto de acolo, Geely, după ce Daimler a semnat o înțelegere prin care viitorul smart va fi strâns legat de China și de compania care a preluat Volvo. Fabrica din Franța care produce acum smart va primi alt rol în grupul Mercedes, iar cei 800 de angajați vor lucra acolo în continuare. Primele smart electrice dezvoltate cu Geely vor ieși pe piață în 2022. smart a fost lansată în 1998 și a acumulat pierderi de miliarde de euro. Anul trecut au fost produse 128.000 de mașini.

Daimler a bătut palma cu Geely, chinezii care dețin și Volvo Cars, iar mașinile smart vor fi produse la o uzină din China și cele două grupuri vor împărți cheltuielile cu designul, producția și proiectarea. Daimler căuta un investitor mare pentru smart, iar brandul s-ar putea dezvolta în China, unde este mare apetit pentru mașini electrice foarte mici, de oraș. China este cea mai mare piață pentru mașini electrice.

Mașinile smart sunt produse în Franța și Slovenia, iar producția de la uzina franceză va fi oprită, dar nu se vor face concedieri și i se va atribui sit-ului industrial un alt proiect de la Mercedes.

Între Geely și Daimler deja sunt legături, iar în 2018 Li Shufu, șeful Geely, a devenit cel mai mare acționar al Daimler, cu o participație de 9,69%. Mișcarea a stârnit îngrijorare în Germania.

Vânzările smart în Europa au fost de 97.000 de unități anul trecut, departe de recordul din 2004, peste 134.000. Cel mai slab an a fost 2014, cu 55.000 de mașini. În SUA, smart a vândut doar 1.300 de mașini, departe de cele 24.000 din 2008.

Presa germană a scris că Daimler caută o soluție pentru a reduce pierderile smart, unele estimări arătând că pierderile anuale ar fi în jurul a 500 – 700 milioane euro. Smart fortwo este produs la uzina Renault din Slovenia, dar sunt surse care spun că va înceta colaborarea.

Surse: AFP, Automotive News

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro