Media și divertismentul vor crește până la 2,4 mii de miliarde de dolari, la nivel global, în următorii cinci ani – raport PwC
Veniturile industriei globale de media și divertisment vor crește, în medie, cu 4,4% anual în următorii cinci ani, urmând să atingă 2.400 miliarde de dolari, potrivit ultimului raport PwC privind această piață. Raportul „Global Entertainment&Media Outlook 2018-2022” afirmă că divertismentul și media trec printr-un nou val de integrare ce dizolvă granițele rămase între diversele segmente ale pieței.
Raportul, ce vizează 15 segmente ale industriei de media și divertisment din 53 de țări, arată că piața va crește generalizat, dar cu diferențe între diversele componente, cea mai rapidă creștere revenind segmentelor cu o componentă digitală. Creșterea cea mai puternică va fi înregistrată, potrivit PwC, de realitatea virtuală, cu un ritm mediu anual de 40,4%, având ân vedere că pornește de la un nivel foarte scăzut.
- Realitatea virtuală este urmată de conținutul video transmis pe internet (OTT – plus 10,1%) și de publicitatea online (plus 8,7%), care va ajunge la 340 de miliarde de dolari până în 2022.
- Segmentele care vor simți în continuare declin sunt cele ale ziarelor și revistelor, în timp ce cărțile, radioul, televiziunea, conținutul video consumat acasă vor avea creșteri de până în 2%.
- Industria cinematografică va crește în medie anual cu 4,7%, până la 53,4 miliarde de lei în 2022.
Din punct de vedere al regiunilor, creșterea cea mai rapidă va aparține unor țări africane (Nigeria – 21,1%, Egipt – 17,2%), în principal ca urmare a creșterii cheltuielilor pentru accesul la internet, dar dacă se elimină aceste cheltuieli India devine țara cu cea mai rapidă creștere anuală (10,4%). Nicio țară din Europa de Vest sau America de Nord nu va depăși o creștere anuală de 3% până în 2022, potrivit raportului PwC.