Sari direct la conținut

Mediul online in 2009: proiecte noi, precautie si mai multa publicitate

HotNews.ro

Grupul Realitatea-Catavencu promite cele mai multe masuri de dezvoltare pe Internet anul acesta. MediaPro Interactive se concentreaza pe intarirea unor proiecte si pe mentinerea pozitiei sale in ierarhia online, in timp ce Neogen „nu pregateste niciun proiect nou” in Romania. Reprezentantii celor trei companii si-au prezentat planurile pentru 2009 luni seara, in cadrul evenimentului Web Club. Cu aceeasi ocazie, reprezentantul agentiei Mediaedge:cia a avertizat ca anul acesta televiziunea va incerca sa atraga publicitate din celelalte medii, inclusiv dinspre Internet.

Dragos Stanca, managing director F5, divizia de online a grupului Realitatea-Catavencu, a anuntat la Web Club ca acest grup se va concentra pe „hard news” si „business news” prin portalul Realitatea.net, care va fi relansat in martie, respectiv prin portalul Money.ro. Stanca a anuntat si o serie de proiecte noi, inclusiv o platforma de tip Yahoo!Answers.

La randul sau, Marius Pahomi, Interaction Business Development Manager la Mediaedge:CIA Romania, a afirmat ca aceasta agentie estimeaza ca publicitatea pe Internet va cunoaste cresterile cele mai mari anul acesta, de pana la 25%, avertizand insa ca posturile de televiziune, care vor pierde considerabil din ritmul de crestere (doar 5-10% fata de 2008), vor incerca sa atraga publicitate dinspre celelalte medii, inclusiv dinspre online.

Dragos Stanca, managing director F5:

  • Vom concentra toate activitatile online intr-o singura companie, F5
  • Pe zona de continut ne vom concentra pe „hard news” prin portalul Realitatea.net, ce va fi relansat in martie, precum si pe „business news”, prin portalul Money.ro
  • 24fun.ro va fi relansat ca platforma de divertisment
  • Vom realiza, in parteneriat cu Treeworks, o platforma de tip Yahoo!Answers, intitulata Toti pentru unu (TPU.ro)
  • Ne vom ajusta strategia in functie de ce se va intampla

Marti, Grupul Realitatea-Catavencu si-a prezentat oficial, printr-un comunicat de presa, strategia pentru 2009, oferind o serie de completari:

  • Realitatea-Catavencu este primul grup media romanesc care creeaza o structura unica dedicata new media: F5 – compania de investitii, consultanta si strategie online a grupului, lansata la mijlocul anului trecut, concentreaza, incepand cu luna ianuarie 2009, toate activitatile new media ale grupului.
  • Dezvoltarea in online a Realitatea-Catavencu se va realiza atat organic, cat si prin companii partener, in care F5 va detine pachete de actiuni alaturi de trei dintre cei mai importanti playeri (Senior Interactive, Kondiment si Tree Works).
  • In paralel, regia de vanzari online, cross-media si proiecte neconventionale F5 X-Media si-a inceput activitatea, purtand negocieri si pentru administrarea spatiilor publicitare si vanzarea altor servicii oferite de site-uri sau companii din afara grupului.
  • „Traficul cumulat al site-urilor Realitatea-Catavencu se apropie deja de 3 milioane de vizitatori unici lunar, cu crestere fata de perioada similara a anului trecut de peste 100%. Veniturile din online au crescut, in 2008,  versus 2007, de peste doua ori si jumatate” – Sorin Enache, director general Realitatea-Catavencu.
  • In ceea ce priveste parteneriatele strategice, au fost deja semnate intelegeri cu trei dintre cele mai titrate companii interactive, de web development, strategie si comunicare online de pe piata, si, incepand cu ianuarie 2009, F5 este prezenta in trei noi companii: XIPE Interactive (impreuna cu Senior Interactive  – proiecte in dezvoltare deja: AutoNovo.ro si SincronHR.ro); ekSellerator (alaturi de Kondiment  – proiect lansat: platforma e-commerce Sellerator; Buyos.com in pregatire); Free Road – companie fondata alaturi de Tree Works (primul proiect in lucru: platforma colaborativa Toti pentru unul – TPU.ro)
  • Aceste trei noi companii se alatura firmei Blue Ideea, care detine IQads.ro (si, in curand, portalul de marketing SMark.ro), unde F5 este in asociere cu doi antreprenori: Marius Cristea si Costin Radu.
  • F5 in 2009: peste 130 de angajati, dintre care peste 80 jurnalisti digitali, 30 de specialisti implicati in activitati de web development (programare, design etc), 10 in marketing-relatii publice si 12 se ocupa de vanzari si servicii conexe (in cadrul F5 X-Media).

La Web Club si-au mai prezentat proiectele si opiniile despre mediul online in 2009:

Orlando Nicoara, General Manager MediaPro Interactive

  • Prioritatile MPI in 2009: okidoki.ro si apropo.ro si „sa ramanem numarul 1 pe online”
  • Anul acesta accentul se va pune pe solutii eficiente. Internetul este o solutie eficienta pentru clienti

Calin Fusu, General Manager Neogen

  • Pentru 2009 nu planuim proiecte nou sau lansari
  • Este un an in care cred ca ar trebui mai degraba sa taiem din proiecte, decat sa lansam altele noi
  • Suntem numarul 1 la „social networking” in Bulgaria si Republica Moldova

Bogdan Nitu, General Manager Webstyler

  • Avem la nivel de agentie o strategie „sa mergem peste proprii nostri clienti” pentru a-i convinge de necesitatea de a investi in online
  • Suntem inca in stadiul „nice to have” in materie de publicitate pe Internet, in loc de „must have”
  • Momentan e mult prea putin coaching dinspre agentii spre clienti, cu privire la avantajele mediului online

Marius Pahomi, Interaction Business Development Manager Mediaedge:CIA:

  • Estimam ca piata de publicitate va creste cu 5-10%
  • Estimarile noastre pentru fiecare mediu, in 2009 – variante pesimiste si optimiste: +5%/+10% pentru TV; +10%/+25% pentru Internet; stagnare pe outdoor; -5%/-10% pentru print; +5%/+10% pentru radio
  • La categoriile auto, finante si imobiliare, publicitatea va inregistra scaderi: intre -10% (varianta optimista) si -25% (varianta optimista)
  • La categoriile „retail, frumusete, haine”, in cel mai bun caz publicitatea va stagna
  • Categoriile „mancare, bauturi, telecom, sanatate” vor avea o crestere ce va impinge toata industria
  • Statiile TV incearca sa atraga bani si dinspre celelalte medii, ceea ce ar putea fi o probema pentru mediul online
  • Un client mare de publicitate are de ales, acum, daca sa investeasca in print sau in online

Au mai scris, intre altii, pe seama discutiilor de la Web Club Orlando Nicoara, Doru Panaitescu, Victor Kapra, Tudor Galos, Petrisor Obae

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro