Sari direct la conținut

Mercedes a ales Ungaria in detrimentul Romaniei datorita infrastructurii rutiere

HotNews.ro

Grupul auto german Daimler a ales orasul Kecskemet, situat in centru Ungariei, pentru a construi o noua fabrica, in detrimentul Romaniei si Poloniei, potrivit Autonews. In aceasta fabrica, care cel mai probabil va produce noile generatii Mercedes-Benz A Klasse si B Klasse, constructorul va investi 800 milioane de euro.

Premierul maghiar: A contat infrastructura rutiera

Premierul ungar Ferenc Gyurcsany, citat de Rador, a confirmat miercuri ca Daimler va beneficia de pachetul obisnuit de sprijin care se acorda investitorilor, dar detaliile vor fi facute publice abia dupa semnarea contractului si dupa ce UE isi da acordul.

Premierul maghiar a precizat ca toate tarile aflate in cursa pentru a gazdui investitia au oferit nivelul maxim de subventie autorizat de UE, dar la alegerea Ungariei a contribuit si infrastructura rutiera moderna din zona localitatii Kecskemet, unde va fi construita uzina, si rapiditatea si exactitatea cu care autoritatile ungare au oferit informatii celor de la Daimler.

2.500 de noi locuri de munca

„Construim o noua fabrica in Ungaria pentru a ne creste competitivitatea si pentru a avea acces la potentialul ridicat al pietelor din estul Europei”, a declarat Dieter Zetsche, directorul executiv al Daimler, intr-un comunicat.

Noua uzina, situata la circa 80 de kilometri de Budapesta, va sustine extinderea gamei de automobile compacte de la doua la patru modele si va crea 2.500 de locuri de munca. Noua uzina va produce peste 100.000 de masini anual.

Totodata, Daimler a anuntat ca va investi 600 milioane de euro in extinderea capacitatilor de productie la fabrica Rastatt din Germania, unde in prezent sunt fabricate modelele din gama A Klasse si B Klasse.

La sfarsitul lui mai saptamanalul Newsweek Polska a scris ca Daimler a ales Polonia pentru constructia unei fabrici de automobile si va investi 800 milioane euro, intr-o localitate de langa granita cu Germania. Reprezentantii Daimler au spus atunci ca nu s-a luat inca o decizie si ca tot ce se scrie sunt pure speculatii.

Sunt deja mai bine de patru luni de cand se scrie despre locurile unde Mercedes ar putea deschide fabrica. S-a vorbit de Cluj, de Cugir, de Campulung, iar mai nou era data ca sigura zona Timisoarei. Polonia a fost prezentata mereu ca fiind principala concurenta pentru Romania, dar au intrat in joc si alte tari, printre care si Serbia.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro