Sari direct la conținut

Meta va investi masiv în agenții de AI bazați pe voce, pentru a obține venituri cât mai mari de la companiile care vor folosi tehnologia

HotNews.ro
Meta va investi masiv în agenții de AI bazați pe voce, pentru a obține venituri cât mai mari de la companiile care vor folosi tehnologia
Meta Llama AI (sursa foto Waingro, Dreamstime.com)

Rețeaua socială Meta anunță că introduce funcții îmbunătățite, mizând pe tehnologia care va propulsa creșterea așa-numiților agenți de inteligență artificială. Compania își intensifică planurile de a genera venituri din această tehnologie în plină expansiune și va insista pe agenții AI bazați pe comunicare vocală care să fie cât mai naturală.

O conversație cât mai fluentă cu AI-ul

Mark Zuckerberg își intensifică eforturile de a îmbunătăți capacitățile vocale ale inteligenței artificiale a Meta în acest an, scrie Financial Times, iar noile funcții pentru cel mai recent model open-source de limbaj extins, Llama 4, ar trebui anunțate în săptămânile următoare.

Unul dintre obiectivele principale este transformarea interacțiunii cu modelul vocal al Meta într-un dialog natural, cu posibilitatea ca utilizatorii să întrerupă conversația, în loc de formatul rigid stil întrebare-răspuns, spun surse apropiate proiectului.

După cum spunea unul dintre cei mai importanți oameni de la Meta, Chris Cox, director de produs al grupului: „Cred că este un pas uriaș pentru interfața de produs – ideea că poți pur și simplu vorbi cu internetul și să ceri orice. Încă nici nu ne dăm seama cât de puternic este acest lucru.”

Marea miză a Meta la capitolul business ține de a atrage milioane de mici firme care să folosească tehnologiile de AI, iar modelele de limbaj Llama au fost descărcate de 800 de milioane de ori, spun reprezentanții Meta, citați de CNBC.

Această strategie face parte din planul ambițios al lui Zuckerberg de a transforma Meta, companie evaluată la 1,7 trilioane de dolari, într-un „lider AI”, 2025 fiind un an decisiv pentru multe dintre produsele sale din domeniul Inteligențe artificiale. Meta concurează cu rivali precum OpenAI, Microsoft și Google pentru a comercializa această tehnologie și pentru a genera venituri cât mai mari.

Miza este atragerea a sute de milioane de afaceri mici

Agenții AI nu vor răspunde doar la solicitări simple, ci vor fi capabili de noi niveluri de raționament și acțiune – navigând pe internet și gestionând numeroase sarcini utile atât pentru consumatori, cât și pentru afaceri, spune Clara Shih, șefa diviziei de business AI la Meta, citată de CNBC.

Potrivit acesteia, inteligența artificială a Meta este deja utilizată de peste 700 de milioane de consumatori, iar rolul său este de a aduce aceleași tehnologii și în mediul de afaceri.

„Nu orice companie, mai ales dacă ne referim la cele mici, are posibilitatea de a angaja echipe mari de AI, așa că acum construim agenți AI pentru aceste afaceri mici, astfel încât și ele să poată beneficia de toată această inovație care se întâmpla”, a declarat Shih, pentru CNBC.

Ea se așteaptă ca adoptarea acestor soluții de către companii să se întâmple rapid și să se răspândească pe scară largă.

„Ne apropiem rapid de un moment în care fiecare afacere, de la cele foarte mari la cele foarte mici, va avea un agent AI care să o reprezinte și să acționeze în numele ei, folosindu-i vocea – la fel cum astăzi afacerile au site-uri web și adrese de e-mail,” a explicat Shih.

Clara Shih a spus că în prezent, 200 de milioane de mici firme folosesc servicii și platforme ale Meta (WhatsApp, Facebook, Instagram), pentru a atrage noi clienți și pentru a întări relațiile cu clienții fideli.