Metaverse, promisiunea unei lumi digitale: Ce ar trebui să știe și să facă liderii din companii
Până în 2030, se estimează că piața Metaverse va crește de la 47,48 miliarde dolari la 678,8 miliarde dolari, conform Statista. Conceptul de Metavers a fost descris pentru prima dată în romanul “Snow Crash” scris de Neal Stephenson și publicat în 1992. Însă, interesul pentru acest univers virtual a crescut în 2021, în momentul în care Mark Zuckerberg a anunțat că va schimba numele companiei Facebook în Meta. Dacă până în prezent Metaversul a fost folosit cu preponderență pentru jocurile video, acest univers virtual poate aduce beneficii și mediului de afaceri.
Metavers-ul, lumea virtuală în care utilizatorii, prin intermediul avatarurile lor, trăiesc experienţe interactive fără a fi prezenți fizic în locul respectiv, va schimba radical modul în care companiile și consumatorii interacționează cu produsele și serviciile. Companiile globale deja sunt interesate de Metavers pentru a îmbogăți experiența consumatorului, pentru a comercializa produse și servicii fizice și digitale sau pentru a realiza plăți și finanțare în Metavers, reiese dintr-o analiză realizată de PwC.
Metaversul promite o lume digitală 3D uimitor de realistă în care se pot cumpăra sau vinde bunuri și servicii, să fie semnate sau să fie executate contracte. Mai mult, în acest univers virtual companiile vor putea să recruteze și să formeze talente sau să interacționeze cu clienții și comunitățile.
Citește mai mult pe blogul PwC România
Articol semnat de Radu Bădiceanu, Director Tehnologie PwC România
Articol susținut de PwC România