Meteoritul din Letonia a fost o farsa, parte a unei campanii de marketing
Meteoritul cazut in Letonia a fost o farsa. Evenimentul care a alarmat o lume intreaga a fost parte a unei campanii de publicitate lansate de compania suedeza de telecomunicatii. In urma acestei „glume”, compania de telecomunicatii a pierdut un contract guvernamental, informeaza Brand Republic.
Compania Tele2 a recunoscut ca a inscenat caderea meteoritului in Letonia, care ar fi facut un crater cu diametrul de 10 metri. Pompierii si mai multe ambulante au fost imediat chemate la periferia orasului Mazsalaca. Presa locala a scris apoi despre caderea unui meteorit, langa o locuinta rezidentiala. Initial, un reprezentant al pompierilor a declarat ca nu poate spune cu siguranta daca obiectul care a cazut era un asteroid sau un satelit artificial. O zi mai tarziu, expertii letoni au ajuns la concluzia ca nu poate fi vorba despre un meteorit si ca groapa din pamant a fost facuta de oameni.
Desi Tele2 a comunicat ca stirea senzationala este parte a unei campanii de marketing de amploare care va fi lansata curand, s-ar putea ca orice forma de promovare sa fie in van: guvernul leton a anuntat ca va anula contractele cu aceasta companie.
Linda Murniece, ministru de Interne, a declarat ca Ministerul „nu vrea sa faca afaceri cu o firma care se promoveaza pe cheltuiala noastra”. In replica, Tele2 a anuntat ca a pus la cale farsa „pentru a atrage atentia de la criza economica din Letonia catre ceva mult mai interesant”. Dupa izbucnirea scandalului, reprezentantii companiei au declarat ca vor rambursa guvernului toti banii cheltuiti pe eveniment.
Imagini de la caderea „Falsului” meteorit