Micul ecran rezista la atacul internetului
Confortul si experienta de consum superioara sunt avantajele televiziunii in fata internetului. Piata de continut video, estimata la 123 miliarde euro, va creste cu 4-6% pe an pana in 2012, arata un studiu realizat de compania de consultanta Bain&Company.
Consumatorii europeni de divertisment digital vor beneficia, in urmatorii ani, de un nou format al continutului de gen si de aplicatii interactive, insa doar 20% din total va fi „la cerere” (video on-demand / VOD), potrivit cercetarii.
In ciuda evolutiei continutului digital, televiziunea traditionala detine inca puterea in Europa, iar studiul mentioneaza cateva explicatii, in cadrul unui scenariu pe care l-a numit „Scenariul evolutiei”:
Consumul mediu de televiziune creste
Studiul „Consumatorul de continut video digital si transformarile pietei europene de continut video” explica modul in care evolueaza piata, in contextul in care iPodul, telefoanele mobile si computerele sunt din ce in ce mai folosite pentru a downloada continut video.
Potrivit „Scenariului evolutiei”, privitul la televizor difera de navigarea pe internet prin confortul pozitiei in care oamenii urmaresc micul ecran, fata de relativul disconfort din fata calculatorului.
In plus, nu exista suficiente dovezi care sa evidentieze canibalizarea consumului TV de catre consumul de internet. Consumul mediu de televiziune este de 3,4 ore pe zi si este in crestere, in majoritatea tarilor europene.