Sari direct la conținut

Ministrul Bode evită să spună care va fi intervalul de circulație al trenurilor către aeroport: CFR Infrastructură primește solicitări de trasă și le va analiza/Vom ști aproape de 12 decembrie

HotNews.ro
Gara de la aeroport, Foto: Hotnews
Gara de la aeroport, Foto: Hotnews

​Din 12 decembrie vor începe să circule trenurile între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, dar nu se știe nici acum la ce interval vor circula aceste trenuri și dacă va opera și o companie privată. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, spune că CFR Infrastructură analizează cererile de trasă și cadența trenurilor nu este cunoscută. Dacă trenurile vor circula la 50-60 de minute, atractivitatea liniei va fi scăzută încă de la inaugurare. Autoritățile vor să lase totul pentru ultima clipă; ”În proximitatea datei de 12 decembrie vom ști exact câți operatori vor realiza curse”.

Ministrul a repetat și că trenurile vor face 15-17 minute, deși un ”draft” de Mers al Trenurilor indica 21-23 de minute fiindcă vor fi zone cu viteză de sub 60 km/h și pentru foarte puțin timp se va depăși 80 km/h.

Întrebat despre trenul către aeroport, ministrul Bode a spus că se fac în prezent testele dinamice pentru acest obiectiv, recepția lucrării se va face între 2 și 4 decembrie, iar punerea în funcțiune pentru călători va fi la 12 decembrie când intră în vigoare și noul Mers al Trenurilor. ”CFR Infrastructură primește în prezent solicitări de trasă, ei vor analiza câte solicitări au, cert este că traseul de 19,5 km, din care 7,8 km linie dublă plus acest racord nou, ar trebui să fie parcurs în 15 – 17 minute. După ce vom avea toate solicitările inventariate, vom ști câți operatori sunt și atunci se va vedea la ce interval vor circula trenurile”.

Întrebat din nou despre intervalul de succedare, ministrul a spus:

”Mi se pare extrem de mult 50 de minute între două curse. CFR SA așteaptă solicitări de trasă și înțeleg că sunt și de la stat și de la privat. (…) În proximitatea datei de 12 decembrie vom ști exact câți operatori vor realiza curse”.

Primele planuri concrete pentru linia către aeroport au fost în 2016 și lucrările au început în 2019, ideea fiind ca traseul să fie dat în folosință până în iunie 2020, când ar fi trebuit să se țină patru meciuri de la Euro.

Un ”draft” de Mers al Trenurilor arată că din Gara de Nord sunt 5,4 km până la halta Pajura și de acolo mai sunt 7,7 km până la Mogoșoaia, iar pe această porțiune viteza medie este de aproape 60 km/h, iar cea maximă, de 80 km/h. De la Mogosoaia sunt 2,9 km până la ramificația cu noua linie, iar pe această porțiune limita de viteză este de 100km/h. De la ramificație mai sunt 2,2 km până la punctul de oprire de la Patinoar unde vor opri o parte dintre trenuri, iar de la patinoar mai sunt 700 de metri până la gara de la aeroport. Trenurile care opresc și la patinoar vor face 23 de minute.

Linia este neelectrificată. În iunie se spunea că trenul ar putea circula de la 26 august, dar acest lucru nu a fost posibil. În plus, mai sunt litigii legate de exproprieri.

Pe aproape tot traseul trenul va parcurge o parte din magistrala M700 București – Galați unde vitezele medii nu sunt mai mari de 60 km/h. Practic doar 3 km de linie sunt noi construiți, o mică ramificație din linia București – Urziceni).

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro