Sari direct la conținut

Ministrul Mediului: Gandim o taxa de poluare pentru masinile cu norma de poluare mica si emisii mari de bioxid de carbon / Ce criterii sunt avute in vedere: capacitatea cilindrica, norma de poluare si emisiile

HotNews.ro
Ministrul Mediului: Gandim o taxa de poluare pentru masinile cu norma de poluare mica si emisii mari de bioxid de carbon / Ce criterii sunt avute in vedere: capacitatea cilindrica, norma de poluare si emisiile

Ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, a anuntat marti ca se lucreaza la stabilirea unei taxe de poluare pentru masinile cu norma de poluare mica si emisii mari de bioxid de carbon, avand in vedere ca numarul inmatricularilor de astfel de autoturisme s-a dublat fata de anul trecut, potrivit Agerpres.

„Anul acesta, in Romania, comparativ cu 2016, aceeasi perioada de timp, au intrat masini cu norme de poluare intre Euro 2 si Euro 4, aproximativ 350.000 de masini, comparativ cu 146.000 de masini in 2016. La Ministerul Mediului, impreuna cu Administratia Fondului de Mediu, ANAF, RAR, cu producatorii de autovehicule din Romania, cu toate asociatiile care sunt implicate in acest proces si, nu in ultimul rand, si cu societatea civila, s-a constituit un grup de lucru in vederea calculului si gandirii corecte, nu asa cum s-a intamplat in perioada precedenta, incat sa gasim o metoda prin care masinile care polueaza, care au o norma de poluare mica si care au emisii de bioxid de carbon mari, sa plateasca o taxa de poluare”, a spus ministrul, in cadrul unei vizite la depozitul ecologic de deseuri din judetul Bistrita-Nasaud.

Gratiela Gavrilescu a spus ca la stabilirea cuantumului acestei taxe se va tine cont de capacitatea cilindrica a autovehiculului, de norma de poluare si de emisiile de bioxid de carbon.

„Consider ca nu trebuie sa punem o taxa la taxa de prima inmatriculare, adica este ca si cum gandim inainte, in viitor, punem caruta inaintea boilor, in sensul ca noi trebuie sa stim, in momentul in care gandesti o astfel de taxa, sa te gandesti cat circula ea (masina n.r.), deci care este rulajul ei intr-o anumita perioada de timp, astfel incat sa poti sa-i faci determinarea de astfel de emisii. Si atunci o sa tinem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrica, cea la care astazi de fapt este impozitata orice masina si este un impozit la taxe si impozite locale, norma de poluare – al doilea criteriu, si al treilea, emisiile pe care le da fiecare autovehicul”, a afirmat ministrul.

Ministrul Mediului a precizat ca nu exista inca o forma finala a acestei taxe de poluare si ca nu poate avansa o data de la care aceasta va fi aplicata, avand in vedere ca se doreste ca masura sa fie dezbatuta cu toti factorii implicati.

„Sa mai avem un pic de rabdare, pentru ca emiterea unui act normativ, din punctul meu de vedere, trebuie facuta din toate punctele de vedere legal si cu dezbatere din timp cu toti cei care sunt implicati, astfel incat sa nu existe disfunctionalitati in sistem din toate punctele de vedere”, a mai spus Gratiela Gavrilescu.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro