Sari direct la conținut

Ministrul Transporturilor anunta restructurari si disponibilizari la CFR

HotNews.ro

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat, duminica, cu prilejul unei inspectii in Gara Craiova, ca in perioada urmatoare va fi adoptat un plan de restructurari si disponibilizari la SNCFR, dupa ce s-a constatat ca un procent important din venituri este dirijat spre salariile angajatilor.

Ministrul Transporturilor a facut o inspectie la Gara Craiova, care, de aproximativ trei ani, se afla intr-un proces de reabilitare si modernizare. „Am vrut sa fac o vizita mai generala, sa vad conditiile de lucru, cladirile, alte utilitati decat gara. Lucrurile stau foarte rau in general, bineinteles din lipsa de bani si posibilitati de a repara, dar si din cauza ca incasarile, asa cum stie toata lumea, sunt foarte mici”, a declarat Radu Berceanu, citat de Mediafax.

El a apreciat ca ar trebui schimbata legislatia, in sensul inaspririi sanctiunilor care pot fi aplicate controlorilor de pe trenuri, pentru ca „fenomenul nasilor” sa se atenueze.

Potrivit acestuia, structurile care compun Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane (SNCFR), respectiv CFR Marfa, CFR Calatori si CFR Infrastructura, vor face obiectul unor analize, in conditiile in care exista si probleme organizatorice foarte multe.

„O sa facem un program pentru ca lucrurile nu se pot schimba cu bagheta magica de pe o zi pe alta. O sa facem un program de care sa ne si tinem. De exemplu, o sa facem un program prin care eventual sa-i dam afara pe cei care nu reusesc sa faca programul de incasari”, a mai spus Berceanu.

Ministrul Transporturilor sustine ca multe dintre pierderile societatii se contabilizeaza in partea de salarii, peste 93 la suta din veniturile generate de taxa de utilizare a infrastructurii (TUI) ducandu-se in salarii. Conform acestuia, in perioada urmatoare va fi adoptat un program de restructurari si disponibilizari la SNCFR, mai ales in conditiile in care numarul de angajati a crescut cu 700-800 in ultimul an si jumatate.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro