Sari direct la conținut

Ministrul Transporturilor: Metroul intre Bucuresti si Otopeni, finalizat pana in 2020 doar intr-o varianta foarte optimista

HotNews.ro
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, Foto: Hotnews
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, Foto: Hotnews

Metroul intre Bucuresti si Otopeni ar putea fi finalizat pana in 2020 doar intr-o varianta foarte optimista, dar vom incepe proiectul in acest an, a declarat, duminica, la ProTV, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, citat de Agerpres.

„O capitala europeana cum este si Bucurestiul merita si o legatura feroviara si una cu metroul. Evident, metroul are cu totul alte sarcini, alte viteze, el asa cum este proiectat acum vine sa deserveasca un cartier satelit asa cum este Otopeni, care va fi foarte important si pentru care se justifica traficul. Va deservi centrul comercial, va deservi centrele de birouri de pe traseu. Traseul pe calea ferata exista, insa, in prezent. Noi trebuie sa gandim si pe termen mediu si lung. Nu este neaparat obiectivul nostru Campionatul European de Fotbal din 2020. Noi trebui sa dezvoltam durabil si sustenabil”, a precizat ministrul Transporturilor.

Romania va gazdui, in 2020, patru meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal.

„In 2020 vom avea metrou doar intr-o varianta foarte optimista. Vom incepe insa acest metrou pentru ca toata lumea considera acest proiect ca fiind un dat si de fapt el nu este pornit. Avem un credit asigurat pe o treime, poate de 25%, de la japonezi si de 5 ani avem acest credit nefolosit, nu se misca nimic, dar toata lumea spera ca vom avea un metrou in 2020. Dupa acesti cinci ani, am vazut si penalitatile pe care statul trebuie sa le plateasca pentru credite nefolosite asta inseamna aproximativ 300.000 de euro pe an. Vazand si evolutia yenului fata de dolar a mai ramas doar 72% din valoarea creditului. Vazand aceste lucruri, si dupa o analiza in Guvern, am decis ca acest proiect sa inceapa imediat si practic am organizat acest proces in 2016. Noi incepem acum proiectul si il facem in portiuni astfel incat sa nu mai poata fi oprit. Ne-am facut si o planificare, iar pana prin luna aprilie va trebui sa avem analizele gata de la Consiliile Judetene. Obiectivul este ca in mandatul meu care expira in noiembrie sau decembrie sa fie lansate procedurile de achizitie pentru lucrari de infrastructura, tunele si pentru lucrari de arhitectura si instalatii care vor insoti tunelul’, a explicat Dan Costescu.

Potrivit ministrului Transporturilor, exista si o varianta prin care se poate ajunge cu trenul de la Bucuresti la Otopeni, aceasta fiind agreata si din prisma timpului in care ar putea fi realizat acest proiect, respectiv anul 2020.

„Trebuie sa ne concentram pe acest proiect, sa ne vedem interesul pe termen lung si sa nu facem investitii hazardate pentru obiective care sunt trecatoare, precum un campionat de fotbal. In aceeasi masura avem obligatia sa ne respectam promisiunile facute ca tara. De aceea studiem acum inceperea constructiei unei linii feroviare, sa avem o linie naveta intre aeroport si Capitala. Avem avantajul ca nu vom investi foarte mult in acest proiect avand deja construita o linie de cale ferata. Sa avem o linie de cale ferata naveta care sa asigure legatura in 15-20 minute distanta intre aeroport si Bucuresti, iar acest proiect poate fi finalizat pana in 2020”, a adaugat seful MT.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro