Miscari in presa scrisa: Adevarul reaprinde razboiul promotiilor in tabloide, Evenimentul Zilei isi schimba formatul si conceptul editorial
Cotidianul Evenimentul Zilei isi schimba, de saptamana viitoare, formatul, aparitiile de weekend si conceptul editorial, ziarul urmand sa fie mai mic, dar cu mai multe pagini. Schimbarea a fost prefatata luni intr-un anunt publicat in ziar si semnat de redactorul-sef, Vlad Macovei. Tot luni, Adevarul si Click – tabloid pe cale sa lanseze o noua editie a promotiei Clickmania – lanseaza atacuri dure la adresa unui alt tabloid, Cancan, pe seama promotiei Cancaniada. Raspunsul Cancan: „nu comentam un asemenea demers non-jurnalistic”.
- Publicatiile Adevarul si Click, editate de grupul Adevarul Holding, acuza, luni, cotidianul Cancan de „teapa”, prezentand promotia Cancaniada, desfasurata incepand de astazi de acest ziar, drept o „campanie promotionala inselatoare” ce ar promite in mod nejustificat un premiu de 1 milion de euro. Contactat de HotNews.ro, Lucian Romascanu, directorul Cancan, a declarat ca „nu comentam un asemenea demers non-jurnalistic, mai ales ca este unul evident subiectiv, Click desfasurand o campanie similara in aceasta perioada”. Promotia Cancaniada a inceput luni, urmand sa dureze opt saptamani. Pe de alta parte, o noua editie a Clickmania, promotie a tabloidului Click, aflat in concurenta cu ziarul Cancan, urmeaza sa inceapa spre sfarsitul acestei saptamani, dupa cum anunta Click in ziar si pe propriul site. Nu este prima acuzatie de acest fel lansata de Adevarul. In urma cu un an, ziarul ataca dur „trustul familiei Voiculescu” si Gazeta Sporturilor, acuzand publicatia sportiva ca ar fi indus in eroare cititorii printr-un concurs cu premii.
- Evenimentul Zilei va aparea, de lunea viitoare, intr-un format mai mic, acelasi folosit pana acum in cazul editiei de duminica si in cel al ziarului Libertatea, urmand sa-si mareasca numarul de pagini la 32. Totodata, incepand de saptamana viitoare, editia de duminica va fi unita cu cea de sambata intr-o editie de weekend, ce va aparea in acelasi numar de pagini – variabil in functie de volumul de reclama -, iar ghidul TV nu va mai aparea ca publicatie separata, distribuita cu ziarul, dar va continua sa apara sub forma unor pagini dedicate. Din informatiile HotNews.ro, pretul ziarului va ramane neschimbat, iar trecerea la noul format – preconizata sa se intample inca de anul trecut – nu presupune si modificari la nivel de personal. Schimbarile au drept scop sa sustina un nou concept editorial si sa contribuie la reducerea costurilor. Intr-o nota pe aceasta tema, publicata in editia de luni a ziarului, redactorul-sef Vlad Macovei „propune” cititorilor „un nou parteneriat, cu acelasi ziar ‘Evenimentul zilei’, dar cu un nou concept editorial, intr-un nou format, cu un nou suflu. Este vorba despre viata noastra, povestile noastre, societatea noastra, lumea noastra”.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro