Mitsubishi a anuntat ca prima sa masina 100% electrica va costa 47.000 de dolari in Japonia
Mitsubishi Motors a anuntat vineri ca modelul compact i -MIEV 100% electric va costa circa 47.000 de dolari si va fi disponibil pentru companii din iulie in Japonia. In primul an tinta de vanzari este de numai 1.400 de masini, dar in cativa ani se pot atinge 30.000 de masini, nivel de la care modelul va aduce profit. Masina se incarca in sapte ore si are o autonomie de 160 km. Compania spune ca pretul MIEV va scadea odata cu marirea productia, tinta fiind ca modelul sa ajunga la 20.000 de dolari.
Masina i-MIEV are patru locuri, emisii zero de CO2, iar producatorul spune ca autonomia de 160 km e suficienta pentru 90% dintre soferii care merg zilnic cu masina la serviciu. Modelul a fost prezentat sub forma de concept la mai multe saloane auto mari, versiunea de serie este gata, iar livrarile pentru flotele auto din Japonia pot incepe in iulie. Tot de atunci pot face comenzi si clientii persoane fizice, care insa isi vor primi masinile doar din aprilie 2010.
In anul fiscal care incepe in aprilie 2010 compania spera sa vanda 5.000 de masini i-MIEV in Japonia si 1.000 in alte tari. Anul urmator tinta de vanzari va fi de 15.000 de unitati, iar doi ani mai tarziu ar trebui sa se ajunga la 30.000 de masini.
Sefii Mitsubishi spun ca pretul e mare pentru omul de rand, insa modelul se va ieftini cu cat productia de serie va fi mai mare. Tinta ar fi ca pretul masini sa scada pana in jurul valorii de 20.000 dolari, insa obiectivul pare greu de atins.
In Japonia, datorita stimulentelor fiscale oferite de autoritati pentru achizitia de masini ecologice, cumparatori pot ajunge sa plateasca cu aproape 15.000 de dolari mai putin pentru masina.
Japonezii s-au facut cunoscut prin masinile hibride, stil Prius, care insa se bazeaza pe un motor clasic cu benzina si utilizeaza pe distante scurte exclusiv motorul electric. Mitsubishi nu a scos masini hibride, ci trece direct la un model electric, insa pentru inceput pretul e prohibitiv pentru oamenii din clasa medie, iar obiectivele trasate de japonezi dovedesc si ele ca vor mai trece ani buni pana cand o masina electrica va ajunge sa se vanda in volume mari.