Miza pe electrice: Toyota anunță investiții majore în baterii în Japonia și SUA
Cel mai mare producător auto din lume, Toyota, a declarat miercuri că va investi 730 de miliarde de yeni (5,3 miliarde de euro la prețurile actuale) pentru a lansa propria producție de baterii electrice în Japonia și Statele Unite între 2024 și 2026, scrie AFP.
Această sumă este parțial inclusă într-un pachet de 2.000 de miliarde de yeni anunțat anul trecut de grup pentru a dezvolta și produce baterii în perioada 2022-2030, a declarat pentru AFP o purtătoare de cuvânt a Toyota.
În detaliu, grupul va investi 400 de miliarde de yeni (2,9 miliarde de euro) într-o fabrică din Himeji (vestul Japoniei) și alte aproape 330 de miliarde de yeni (2,4 miliarde de euro) în uzina sa în construcție din Carolina de Nord (sud-estul Statelor Unite).
Astfel, investiția totală în fabrica de baterii din Carolina de Nord, care urmează să intre în funcțiune în 2025, se va ridica la aproape patru miliarde de euro.
Casa Albă consideră că este un „semn că planul economic al președintelui Biden deschide o nouă eră a producției americane și a competitivității economice”, a declarat consilierul economic Brian Deese.
Toyota a fost mult timp sceptică în ceea ce privește potențialul de piață al vehiculelor electrice, dar a început să devină serioasă încă de anul trecut pentru a nu rămâne în urmă în acest segment în creștere rapidă, care este din ce în ce mai încurajat de autoritățile din Europa, China și Statele Unite.
Grupul intenționează să lanseze 30 de modele 100% electrice până în 2030 și planifică o investiție totală de aproximativ 30 de miliarde de euro în perioada 2022-2030 în cercetare și dezvoltare și în producția de vehicule electrice și baterii, a anunțat anul trecut.
Dar Toyota continuă să nu-și pună toate ouăle într-un singur coș, continuând să facă investiții uriașe în vehicule hibride, la care este campioană mondial, și în alte tehnologii, cum ar fi hidrogenul.
„Există mai multe opțiuni pentru a atinge neutralitatea în materie de emisii de carbon” și „mijloacele pentru a reduce emisiile de CO2 cât mai mult și cât mai repede posibil (…) variază enorm în funcție de țară și regiune”, a subliniat din nou Toyota în ultimul său comunicat de presă.