Modificare in proiectul privind Sistemul national de plata online a taxelor: Nu doar primariile vor suporta comisionul la plata electronica
Ministerul Comunicatiilor a modificat proiectul de Hotarare de Guvern privind dezvoltarea Sistemului national de plati online a taxelor si impozitelor, platforma care ar trebui finalizata pana la 1 ianuarie 2011. Potrivit modificarilor aduse, comisionul perceput in urma unei plati electronice poate fi suportat de contribuabil, primarie sau in orice alta varianta agreata de primarie la data inrolarii in acest sistem. In documentul anterior lansat in dezbatere publica in aceasta luna, se mentiona ca doar primariile vor suporta costurile legate de incasarea electronica a platilor.
Finalizarea unui sistem national de plata online a tuturor taxelor si impozitelor pana la 1 ianuarie 2011 este una din prioritatile anuntate de noul ministru al comunicatiilor, Valerian Vreme.
In proiectul de Hotarare de Guvern, postat de minister spre dezbatere publica pe 7 octombrie, se mentiona ca autoritatile administratiei publice centrale si locale care se ocupa cu incasarea taxelor si impozitelor au obligatia sa se inroleze in sistem dupa un calendar ce vizeaza initial autoritatile din orasele cu peste 150.000 de locuitori.
In respectivul document, doar autoritatile publice erau indicate ca avand sarcina de a suporta cheltuielile legate de incasarea electronica a platilor.
- „Art. 7. – Cheltuielile privind inrolarea, interfatarea si incasarea electronica a platilor sunt suportate de catre autoritatile publice”.
Ministerul a modificat acest proiect de HG astfel:
- „Art. 7. – Cheltuielile operationale privind inrolarea si interfatarea sunt suportate de catre autoritatile publice.
- Art. 8. – Comisionul de incasare, ca urmare a efectuarii platii electronice, poate fi suportat de catre contribuabil, de catre Autoritatea Publica sau in orice alta varianta agreata de catre Autoritatea Publica la data inrolarii”.
In document se mai mentioneaza ca dezvoltarea si implementarea acestui sistem national se realizeaza de minister si de un Centru national aflat in subordine (CNMSI) in colaborare cu Asociatia de Plati Electronice din Romania.
Tot Ministerul Comunicatiilor si CNMSI vor fi si institutiile care vor monitoriza inrolarea in acest sistem a autoritatilor administratiei publice centrale si locale care desfasoara activitati de incasare a taxelor si impozitelor, in vederea respectarii calendarului prezentat.